Nejdražší značka světa má opět příchuť jablka

Americká společnost Apple podle Eurobrand Global 100 získala za rok 2012 dalších 44 % hodnoty a její cena překročila 100 miliard Euro. Hodnota celé společnosti byla vyčíslena na 650 miliard dolarů.

Za Apple se zařadila tradiční Coca-Cola s cenou kolem 60 miliard Euro a softwarový gigant Microsoft v hodnotě značky 54 miliard Euro. Nejdražší značkou v Evropě a čtrnáctou na světě je výrobce luxusního zboží LVMH s hodnotou 34 miliard. Bristký mobilní operátor Vodafone má hodnotu 28,5 miliardy a za ním je pivní skupina AB InBev s cenou 28 miliard Euro.

Čínský mobilní operátor China Mobile stojí 44 miliard a je první v Asii. Celkově zaujímá 11. místo na světě. Nejrychleji (kromě Apple) rostla cena jihokorejského výrobce elektroniky Samsung – o 39 % a německého výrobce automobilů Volkswagen Group – o téměř 27 %. Také švýcarská Novartis vyrostla o 20 %. Celosvětově došlo k průměrnému růstu o 5 %. Prvních 10 míst zaujímají společnosti z USA.

Zdroj: Finance Yahoo

Komentáře

Nahoru