Tisková zpráva: Nejprodávanější ojetinou je letos benzínový kombík do 100 kW

Trvale roste zájem o automatickou převodovku i pohon 4×4

Praha, 15. prosince 2014 – V českých autobazarech se letos nejvíce prodával 6 – 10 let starý benzínový kombík s výkonem max. 100kW. Strmě rostoucím trendem je však i nákup auta ve věkové kategorii do 2 let. Stále běžnějším vybavením je také pohon všech čtyř kol a automatická převodovka. Vyplývá to z každoroční analýzy nejprodávanějších specifikací ojetých vozů AAA AUTO Index.

Statistika nejprodávanějších prvků výbavy ojetých vozů, AAA AUTO Index, potvrzuje v letošním roce některé loňské trendy – zejména popularitu benzínových motorů a dynamicky rostoucí prodeje v segmentu automobilů mladších 2 let. Analýza vychází z téměř čtvrt milionu prodaných vozů v letech 2008 – 2014 a zaměřuje se jak na technické parametry, tak na vybavení bezpečnostními prvky, požadovaný komfort i vzhled.

„Při nákupu vozu z druhé ruky je podstatné znát trendy na trhu ojetin, protože zákazník pak ví, co má očekávat. Například, že koupě vozů bez klimatizace je dnes již téměř raritou a stejné je to u vozů bez systému ABS,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Letošní data potvrzují rostoucí zájem českých řidičů o zánovní vozy. „Tento trend navíc potvrzuje i fakt, že se prodává více vozů, které mají najeto pod 30 tisíc kilometrů. V kurzu je tedy kupovat auto maximálně dva roky staré a s nízkým počtem najetých kilometrů,“ komentuje data Karolína Topolová.

Pokud porovnáme prodané vozy s ohledem na druh pohonné hmoty, zůstává dominantní benzín, který zvyšuje svůj náskok před dieslovými motory. Podle AAA AUTO se zde jako již v minulých letech výrazně projevuje rovnost cen nafty a benzínu.

Z hlediska typu karoserie zůstávají u zákazníků oblíbenější praktické kombíky, sedany nadále spíše stagnují.

Roste také popularita čtyřkolek a v Česku dosud spíše netradiční automatické převodovky, která byla letos poprvé ve výbavě více než desetiny prodaných ojetin.

Rádi bychom vám nabídli prostor pro vaše tiskové zprávy. Pokud chcete, abychom o vás dali vědět, případně o vaší slevové akci, pořádané konferenci, novém produktu a podobně, můžete nás kontaktovat na emailovou adresu redakce@objevit.cz.

Komentáře

Nahoru