Největší příležitost není ve smartphonech, ví Facebook

Největší příležitost není ve smartphonech, ví Facebook

Facebook si všiml něčeho, co by si měly i ostatní velké společnosti uvědomit: největší příležitosti na trhu s mobilními telefony neleží v oblasti smartphonů, jejichž uživatelé jsou nyní bombardováni stále novými prvky a aplikacemi. Daleko lepší příležitosti nyní nabízí tzv. „hloupé“ telefony.

Jinými slovy, jedná se o obyčejné telefony, které uživatelé západních zemí masově opouštějí a kupují smartphony. Facebook již nějaký čas rozvíjí svou strategii, která se snaží přesvědčit uživatele, že „Facebook a web jedno jsou“ pomocí umožnění přístupu k Facebooku z každého mobilu. Tímto způsobem se Facebook snaží přitáhnout další miliardu svých oveček.

Javi Olivan, vedoucí analytického oddělení Facebooku nyní ovšem poodhalil další zajímavá fakta o strategii Facebooku.

Facebook for Every Phone: Další miliarda uživatelů na dosah?

Za poslední rok se snaha Facebooku ovládnout běžné mobily, které stále tvoří polovinu prodeje mobilních telefonů na světě, značně zrychlila. Facebook for Every Phone využívá cloud, takže tok dat je minimální, a tím umožňuje uživatelům běžného telefonu zažít stejný pocit, jako mají uživatelé smartphonů, a to i s pomalejším připojením.

Facebook for Every Phone si stáhlo již 100 milionů lidí, čili necelá desetina z celkových 1,1 miliardy aktivních uživatelů Facebooku. Další růst se dá očekávat – stále více obyčejných mobilů je totiž vybaveno přístupem k Internetu.

Tato fakta nám jinými slovy říkají, že na světě existují miliardy lidí, kteří se díky svému obyčejnému telefonu budou moci připojit na internet – a zde už na ně bude čekat Facebook jako osamělý spasitel. Chápete, proč by i další společnosti měly co nejdříve zabrousit na toto pole trhu? Příležitosti jsou obrovské.

Není jasné, kolik si Facebook může pomocí Facebook for Every Phone vydělat – jedná se přeci jen spíše o uživatele z rozvojových zemí, kterým naopak Facebook často vyjednal slevy či bezplatný přístup na svou aplikaci u mobilních poskytovatelů jejich země. Nicméně je to pro Facebook obrovský potenciál růstu a případných výdělků, když uživatelé z rozvojových zemí začnou přecházet na tablety, smartphony a jiná sofistikovanější zařízení.

Zdroj: http://mashable.com/2013/07/23/facebook-dumbphones/

Komentáře

Nahoru