Nejvíce utrácíme na britských, lucemburských a irských e-shopech

Nejvíce utrácíme na britských, lucemburských a irských e-shopech

Češi nakupují stále více na internetu. Vedle českých eshopů jsou oblíbené také britské, lucemburské, irské, americké, německé a slovenské e-shopy. Díky novým technologiím se předpokládá ještě větší nárust nákupů přes internet. Například v průběhu roku 2015 se chystá spuštění digitální peněženky, která již dnes funguje v několika evropských zemích.

Češi stále více nakupují na internetu. Zdaleka nejvíce utratí držitelé karty Visa na britských e-shopech, a to cca 110 milionů korun (4 miliony eur). Bezmála 31 milionů korun (1,13 mil eur) připadá na lucemburské internetové obchody a necelých 15 milionů korun (0,53 mil eur) na irské eshopy.

„Vysoká obliba britských e-shopů je dlouhodobým trendem – Češi rozumí anglicky a na rozdíl od amerických e-shopů zde odpadá komplikace s proclíváním. Při objednávce je pro Čechy klíčová jednoduchost, pohodlnost, a především bezpečnost nákupu. Jedním ze znaků důvěryhodnosti je logo Verified by Visa na webových stránkách e-shopu,“ informuje regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko, Marcel Gajdoš.

2015-05-07_140705

zdroj: asociace Visa Europe 

Útrata v rámci českých eshopů

Naopak na českých e-shopech nejraději utrácejí Slováci, a to necelých 365 milionů korun (23,2 milionů eur). Dále zhruba 225 milionů korun (8,2 milionů eur) na českých e-shopech utratí Rusové a 183 milionů korun (6,7 mil eur) Američané, kteří na internetu stejně jako Češi nejraději nakupují elektroniku.

 

2015-05-07_140650

zdroj: Asociace Visa Europe

V nákupním chování však také nastávají změny. Dle údajů Visa Europe totiž roste více počet plateb kartou na internetu než částka, kterou Češi na internetu utratí.

„Trend přechodu k levnějšímu zboží sledujeme již delší dobu. S tím souvisí i stále rostoucí obliba nakupování takzvaného digitálního obsahu, jako jsou mobilní aplikace nebo hudba. Stále významnou roli při nakupování hraje u Čechů široká nabídka slevových portálů,“ informuje Gajdoš.

E-Commerce posiluje

Od října 2013 do září 2014 se kartami Visa zaplatilo na internetu zboží za cca 6,4 miliardy korun, což meziročně představuje nárust o 8%. Rozvoj elektronického nakupování Visa Europe prohlubuje také spolupráci se všemi významnými e-shopy na českém trhu, jako je např. Aukro.Dalšímu růstu e-commerce napomůžou i nové technologie placení. Například v průběhu roku 2015 se chystá oficiální spuštění digitální peněženky.

„Zákazník tak má jistotu jednoduchého, pohodlného a bezpečného nákupu, kdy mu k zaplacení stačí jen mobilní telefon, přihlašovací jméno a heslo. O vše ostatní se již postaráme my,“ dodává Gajdoš.

V současné době lze digitální peněženkou platit ve Francii, Španělsku, Polsku, Velké Británii, Německu, Irsku, Norsku, Švédsku a Itálii. V roce 2015 se kromě České republiky chystají spustit pilotní programy také v Řecku a na Slovensku.

 

zdroj: visaeurope.com

Zajímá se o Internet, optimalizaci webů a nové trendy v oblasti IT. Má ráda cestování, Skotsko, dobrou hudbu a své Donské sphynxe, kteří jí při psaní často dělají společnost. Stále hledá nové výzvy a každý den se probouzí s úsměvem, protože vždy může být líp, ale i hůř. Ráda Vám zprostředkuje informace, které Vás budou zajímat a bavit.

Komentáře

Nahoru