Nevydařená reklama: H&M čelí kritice ze stran zákazníků i odborné veřejnosti

Společnost H&M odstranila ze svého eshopu reklamní fotografii afroamerického chlapce poté, co zvedla vlnu kritiky na sociálních sítích. Za pár momentů H&M nasbírali stovky negativních komentářů a sdílení. Chlapec totiž na sobě měl oblečenou mikinu s nápisem „Coolest Monkey in the Jungle“ – tedy „Nejvíc cool opice v džungli“.

Fotka se objevila na britském eshopu a téměř okamžitě byla označena za rasistickou. Společnost H&M už fotku ze svých stránek stáhla a skrze CNN vydala oficiální omluvu. „Tento obrázek byl odstraněn ze všech H&M kanálů a omlouváme se komukoliv, koho to mohlo urazit,“ uvedla mluvčí společnosti H&M Anna Erikssonová.

Negativní ohlasy ovšem nezískali pouze od zákazníků a uživatelů sociálních sítí. K reklamě se negativně vyjádřili i některé osobnosti na svém twitteru. Např. designér Alex Medina či sloupkař pro New York Times a spolupracovník pro CNN Charles Blow.

H&M ovšem není jedinou společností, která kvůli podobné reklamě zvedla spousty lidí ze židlí. V poslední době čelili kritice např. Nivea za slogan „bílá je čistota“ či společnost Unilever za video reklamu, kde se po umytí mýdlem Dove afroameričanka změní na bělošku.

V České republice jsme také podobnou negativní vlnu kritiky zažili a to konkrétně na firmu Lidl, které v jednom ze svých letáků zveřejnila nabídku oblečení, která byla prezentována afroamerickým modelem. Zde ovšem čechům vadilo, že oblečení předvádí člověk neevropského vzhledu. Na druhou stranu, Lidl po těchto komentářích obdržel skrze sociální sítě velkou podporu od některých českých podnikatelů a osobností, kteří kritiku afroameričana v reklamě odsuzovali.

Bez názvu

Zdroje: ekonomika.idnes.cz

Vystudovala humanitní studia na UK. Kávoholik, cestovatelka a spolumajitelka Kavárny Kočičí v Karlíně. Ve volném čase zpívá s kapelou a hraje v divadle. Miluje knihy, nesnáší kukuřici a její životní sen je trvale žít na Islandu.

Komentáře

Nahoru