Noreena Hertz: Žena, která umí předpovídat budoucnost pomocí sociálních médií

Noreena Hertz: Žena, která umí předpovídat budoucnost pomocí sociálních médií

Noreena Hertz je přední britská ekonomka, která věří, že prostřednictvím sociálních sítí lze předpovídat budoucnost. Na kontě už má pár úspěchů – předpověděla finanční krizi předtím, než skutečně přišla a také správně určila vítěze britského X Factoru. Jak její metoda funguje?

Sociální média se stala jakousi globalizovanou formou nádržky s pitnou vodou, nebo chcete-li kávovaru, kde se lidé scházejí a tlachají. Je však možné, aby se ze všeho toho tlachání daly odvodit nadcházející události často globálního dopadu?

Noreena Hertz věří, že to možné je. Podle jejího názoru se analýzy příspěvků na sociálních sítích Facebook a Twitter stanou dominantní silou v byznysu předpovědí. Minulý rok žena provedla experiment, který měl prokázat sílu sociálních médií coby nástroje pro porozumění lidskému chování.

Společně s týmem počítačových expertů, sociologů a ekonomů vytvořila sofistikovaný algoritmus, který měl podle obsahu příspěvků na sociálních sítích odhalit vítěze britského X-Factoru. Tým byl schopen sledovat stovky a tisíce tweetů najednou a zachytit nejen klíčová slova a výrazy, nýbrž i emoce. Tak se jim podařilo určit, kdo spíše ze soutěže vypadne a kdo zůstane.

Experiment byl korunován úspěchem. Zdá se, že předpovídat vítěze populární talentové soutěže je dost triviální a spíše směšné, ale celý pokud poukázal na mnohem důležitější fakt: na možnost předpovídat velké události jednoduše tím, že budeme poslouchat, co si myslí svět.

Zdroj: http://edition.cnn.com/2013/03/26/tech/noreena-hertz-social-media/index.html?iid=article_sidebar

Zdroj obrázku: http://edition.cnn.com/2013/03/26/tech/noreena-hertz-social-media/index.html?iid=article_sidebar

Komentáře

Nahoru