Novinky v prostředí Google Tag Manageru pohledem INIZIO.cz
Google Tag Manager (GTM) slouží ke správě měřících kódů na webových stránkách. Bezplatný systém poskytuje internetová společnost Google, která připravila nejen kosmické změny v uživatelském prostředí. Úpravy okomentoval Karel Hladiš, vedoucí digitálního marketingu agentury INIZIO.cz.
Prostřednictvím nástroje si vygenerujete kód, který vložíte na webovou stránku. A poté už prostřednictvím webového rozhraní budete vkládat jednotlivé měřicí kódy, aniž byste museli zasahovat do kódu webové stránky. Práce s kódy je tak jednodušší a rychlejší. Digitální marketéři se mohou zaměřit přímo na podstatu měření a nikoli na technologii.
„Změny sice nejsou velké novinky, ale jsme svědky několika menších úprav, které nám, webovým analytikům, usnadní práci. Nám v INIZIO.cz se změny líbí,“ komentuje Karel Hladiš, šéf digitální marketingu webové laboratoře INIZIO.cz.
Novinka č. 1: Přibyl workspace, neboli pracovní prostor
V jeden okamžik můžete pracovat v různých pracovních prostorech v jednom „kontejneru“. Každý workspace má seznam změn a úprav, které jste v prostoru provedli. V jednom pracovním prostoru tak můžete řešit implementaci Google Analytics a v druhém Facebook pixel. A tyto dva prostory se potom publikují nezávisle na sobě.
Když budete pracovat v pracovním prostoru, který není aktuální, objeví se vybídnutí k aktualizaci. A pokud by se tak nestalo, vznikly by konflikty mezi různými verzemi. Tyto problémy se dají řešit jednoduše, a to tak, že dostanete výpis a u každého konfliktu se rozhodnete, jakou verzi chcete zachovat.
Aktuálně můžete vytvořit tři pracovní prostory.
Když publikujete workspace, smaže se. Úpravy z tohoto publikovaného workspace se převedou do nové verze původního pracovního prostoru.
Novinka č. 2: Změny v uživatelském prostředí
Mezi jednotlivými okny nastavení se můžete pohybovat pomocí vysunovacích oken. Čím hlouběji půjdete v Google Tag Manageru, tím více oken se zprava doleva vysune. Tlačítko pro uložení se přesunulo do pravé horní části aktivního okna.
Proměnné mají ikonky a možnost vyhledávání.
Automatické proměnné se nezapínají přes klasické barevné boxy, ale přes vysunovací okno.
Jakmile publikujete kontejner, Google Tag Manager se automaticky zeptá na název verze a její popisek.
„Vůči Google povinnost tato pole vyplňovat nemáte, vůči sobě (a přehlednému prostředí) ano,“ uvedl Karel Hladišt z INIZIO.cz.
Změn se dočkalo také rozložení úvodní stránky kontejneru.
Novinka č. 3: Přidaná značka Twitter Universal Website Tag
Značka je určena k jednodušší implementaci Twitter sledovacího kódu, který bude posílat data zpět Twitteru.
Zdroj: Simoahava
Komentáře