Nový nástroj XBox Live drží asociální hráče stranou od těch slušných

Na XBoxu 360 je vaše hodnocení na XBox Live jen pětihvězdičkovou škálou, kterou většina herní komunity vesele ignoruje.  Na XBoxu One ovšem bude systém reputace mnohem propracovanější a získá víc monitorovacích a vyhodnocovacích nástrojů k tomu, aby oddělila asociální hráče od zbytku komunity.

Manažer XBox komunity Larry „Major Nelson“ Hryb jako první zmínil překopávku systému reputace během konference E3 v červnu. Hráči by měli být rozdělení do skupin „Dobrý hráč“, „Potřebuje se zlepšit“ a „Vyhněte se mi“. Toto hodnocení bude založeno na feedbacku od spoluhráčů a také na automatickém načítání souvisejících funkcí, jako je třeba blokace hráče.

Produktový senior manažer Microsoftu Mike Lavin se v britském Official XBox Magazine rozpovídal o celém systému reputace podrobněji.

Slušňáci k slušňákům, ti ostatní… k ostatním

Pokud jste zvyklí hrát hry s partou svých známých ze seznamu přátel, nový systém reputace se vás nijak výrazněji nedotkne. Pokud ale rádi hrajete s náhodnými cizinci, po nějaké době si asi všimnete, že všichni ti lidé, kteří s vámi paří oblíbenou hru, mají přibližně stejné skóre reputace a spadají do stejné výše zmíněné skupiny.

„ Lidem, kteří prostě chtějí hrát hry a jsou dobrými účastníky, se budou dít dobré věci,“ říká Lavin. „Ale pokud budete stále hrát nefér a obtěžovat druhé, uvidíte brzy určité efekty. Pravděpodobně skončíte tak, že budete čím dá častěji hrát s lidmi, kteří jsou stejní jako vy.“ Takoví nefér hráči skončí ve skupinách, kde zkrátka nebudou moci obtěžovat ty slušné.

Reputaci si můžete vylepšit a nebojte – jeden naštvaný spoluhráč vám ji nezničí

Nový systém by měl pomoci stratifikovat skupiny podle toho, co si lidé v těchto skupinách myslí o sociální vhodnosti určitého chování při online hraní. Hráči si budou moci vylepšovat svou reputaci tím, že budou schopni dlouho fungovat bez špatné odezvy jiných hráčů – podobně, jako je tomu třeba u řízení: čím déle řídíte bez nehody, tím výhodnější máte pojištění.

Rozhodně prý ale nehrozí, že by jedno či dvě špatná hodnocení totálně potopila vaši reputaci. Nemusíte se tedy bát, že se proti vám spikne banda hráčů a udělá ze slušňáka vyvrhela. Reputace se zakládá na informacích z delšího časového období, takže pokud systém vidí, že s vámi po delší dobu nechce nikdo hrát, také vás po tu delší dobu zablokuje.

Hráči také budou mít možnost si svou reputaci vylepšit účastí na některých komunitních programech Microsoftu, třeba v XBox Live Rewards. Skupinky přátel budou hodnoceny podle hráče s nejnižším skóre, což má vyvolat trochu zdravé řevnivosti dokonce i mezi přáteli.

Není to od Microsoftu milé?

Zatím ještě zbývá vyřešit pár detailů – třeba v jaké podobě se bude skóre reputace zobrazovat jiným hráčům. Microsoft také stále pátrá po lepších způsobech, jak oddělit slušné hráče od těch špatných. Každopádně je ale milé vidět, jak se Microsoft aktivně zapojuje do zlepšování hráčské komunity.

Zdroj:

http://www.wired.co.uk/news/archive/2013-07/05/xbox-live-reputation-update

Zdroj obrázku:

http://www.wired.co.uk/news/archive/2013-07/05/xbox-live-reputation-update

Komentáře

Nahoru