Nový reklamní systém se vám zavrtá až do mozku. Neutečete

Nový reklamní systém se vám zavrtá až do mozku. Neutečete

Reklamy nové generace jsou již na dosah – všudypřítomné a opět vlezlejší

Vědci z anglického Lancasteru přišli s revolučním reklamním systémem. Tento systém je schopen sledovat pohyby vašich očí. V praxi to pak má vypadat tak, že se Sideways systém skrz vaše oči podívá do vaší hlavy třeba v průběhu nákupu v supermarketu a pak na vás zaútočí vhodně zvolenou reklamou.

Představa je taková: přijdete do obchodu s úmyslem nakoupit. Vaše oči přejíždí po zboží, které chcete koupit a přitom zabloudí na věc, která vás upoutala třeba jen svým obalem. Koupit ji vlastně nechcete. V tu chvíli již ale pohyby vašich očí sleduje a vyhodnocuje reklamní systém, který na vás vzápětí zaútočí reklamou přesně na ono zboží, o které vlastně nestojíte. Koupíte, nekoupíte? Odoláte?

Technologie, sledující pohyb očí, tzv. eye-tracking, nejsou v tuto chvíli žádnou převratnou novinkou. Využívá je třeba Samsung a vývojáři několika firem pracují na ovládání počítače pohyby očí. Systém, který vyvinuli lancasterští vědci, je ovšem důmyslnější – dokáže sledovat najednou až 14 lidí.

Vědci prohlásili, že nová technologie by mohla být v obchodech používána již v horizontu příštích pěti let. Největším problémem zatím zůstává kalibrace zařízení. A podobně, jako u jiných technologií, snažících se zjistit, jak se chováme, i zde pomalu vyplouvají na povrch obavy o lidské soukromí.

Zdroj: http://veda-a-technika.eurozpravy.cz

Jsem studentka speciální pedagogiky s velkým zájmem o vše nové a neznámé. Svět IT je pro mě stále velkým dobrodružstvím a nekonečným zdrojem zajímavých poznatků a informací, o které se s vámi prostřednictvím Objevit.cz budu dělit.

Komentáře

  • Mám sice rád nové technologie, ale svoje soukromí bych si rači ponechal.

Nahoru