Tisková zpráva: Oblast slevových portálů se pomalu začíná čistit

Dostává se trh s nabídkami slevových akc a  kuponů do stabilizačního procesu? I větší hráči na tomto poli krachují a  toto pole se začíná pomalu čistit.

„Silná konkurence, finanční tlak na  provoz, provize agregátorů a kvalita poskytovaných nabídek je pro portály  zničující,“ komentuje situaci na trhu Martin Bareš, provozovatel  internetového projektu Bloklist.cz a dodává: „S Bloklistem neustále  monitorujeme situaci a snažíme se podporovat zákazníky, kterým není  lhostejné, že různé portály, ať už velké či malé nedodržují zásady slušného  nákupu a prodeje.“

Odejít se ctí

„Pozitivně vnímáme ukončení činnosti např. projektu AukroCity.cz, které  vyhodnotilo situaci včas a ukončilo působnost s čistým štítem,“ říká Martin  Bareš a dodává: „Výrazně hůře na tom jsou portály, po kterých zbývají jen  dluhy a hořké diskuze na internetu. S Asociací portálů hromadného  nakupování (APHN) jsme se dlouho snažili, aby např. Slevový portál  Nebeslev.cz byl vyjmut z nabízených portálů na agregátorech slev.“

Agregátory slev se již distancují od problémových portálů

I když podvodných nabídek stále přibývá, a to jak z řad slevových portálů,  tak poskytovatelů, již samotné agregátory slev začínají reagovat. „Díky  našemu upozornění a zvýšené koncentraci negativních příspěvků se největší  agregátory daly dohromady a ze svých stránek vyřadily nabídky např. i  portálu Nebeslev.cz,“ uvádí Martin Bareš,
provozovatel projektu Bloklist.cz  a dodává: „Toto je velmi významný krok vpřed, protože právě díky  agregátorům byly všechny slevové portál hozeny do jednoho pytle a  zákazníci, kteří nakupují právě přes agregátory se domnívali, že pokud  některý z větších agregátorů jako např. Raketa.cz nabízí slevu od oněch  portálů, pak jistě budou v
pořádku.“

V současné době funguje cca 100 slevových portálů

I když je těchto slevových portálů stále nespočetně, zákazníci se mohou  vyvarovat problémů. „Sepsali jsme tzv. osmero, které by mohlo zákazníkům  pomoci při přemýšlení, zda zrovna u tohoto portálu nakoupit či nikoliv,“  říká Martin Bareš.

  • Před nákupem si prověřte poskytovatele. Nebojte se zeptat telefonicky  nebo e-mailem. Pokud s vámi poskytovatel nebude komunikovat, je někde chyba.
  • Nebojte se oslovit i samotný slevový portál. Již z první komunikace je  možné zjistit, jakým stylem přistupuje ke svým nabídkám.
  • Informujte se na internetu. Diskuze nad slevovými portály jsou téměř  všude, stačí, když si pár pročtete a zjistíte, zda u diskutovaného portálu  nakoupit či nikoliv – samozřejmě buďte rozumní a vulgární či nevhodné  příspěvky ignorujte.
  • Podívejte se na hodnocení – některé agregátory mají hodnocení samotných  poskytovatelů, které vám může poradit, zda slevu koupit. Agregátory, které  hodnocení nemají nemusí být tak informovaní a tím jim může lecjaká zpráva  uniknout.
  • Podívejte se na platební možnosti slevových portálů. Ve většině  případech je možnost platby kartou, pokud ji portál nemá, je možné, že mu  banka tuto možnost zamítla. To samozřejmě neznamená, že portál samotný je  špatný, je to jen vodítko, které může pomoci v rozhodování.
  • Komunikujte. Kvalitní portál má jasně umístěné komunikační kanály –  telefon, chat, možnosti odpovědí na dotazy, apod.
  • Dívejte se do kontaktů. Jak slevový portál, tak poskytovatel by měl mít  zřetelně uvedené údaje o své firmě.
  • Ideální portál je ten, který se zajímá o své zákazníky, tedy je napojen  na portál Bloklist.cz, který shromažďuje informace o podvodných nabídkách.

Zdroj: Tisková zpráva Protext.cz

Komentáře

Nahoru