Online nástroje, s nimiž nahlédnete do hlav vašich zákazníků

Online nástroje, s nimiž nahlédnete do hlav vašich zákazníků

Začít s podnikáním bez předběžného průzkumu, to je stejné jako zavázat si oči a pokusit se přeplavat moře. Bezpečnější je vzít si mapy a zjistit, jak nejlépe přeplout na druhou stranu. K tomu potřebujete dobrou loď, kormidlo a celou řadu dalších věcí. Pojďme se zblízka podívat na nástroje, které na své plavbě budete potřebovat.

Poslední statistiky ukazují, že když Čechové chtějí něco nakupovat, 76 % z nich si nejdříve udělá průzkum na internetu a 36 % všech Čechů produkt přes internet i koupí. To dokazuje jednoduchou věc: pokud máte být konkurenceschopní, neobejdete se bez vlastní webové stránky. A nejenom to: na internetu musíte být vidět. Když vás zákazníci nenajdou, nikdy nic neprodáte.

V každém odvětví je to jiné

Samozřejmě, trh s botami vypadá jinak než trh s elektronikou. Některé věci si lidé radši koupí přes internet, jiné zase v kamenném obchodě. Google naštěstí přišel s výborným nástrojem, s jehož pomocí si budete moci udělat jasnou představu o tom, jak to ve vašem oboru podnikání vypadá.

Konzumentský barometr je nástroj, který schraňuje množství dat a dalších důležitých informací. Ty můžete využít právě k tomu, abyste si udělali představu, jak to s vaším oborem vypadá.

Řekněme, že si chci založit cestovní agenturu a přemýšlím, jak přilákat zákazníky. Díky konzumentskému barometru zjistím, 56 % Čechů hledá informace o zájezdech jenom na internetu, 32 % on-line i off-line a pouhá 2 % jenom off-line. Navíc 66 % Čechů zájezd přes internet i zakoupí.

Z toho vyvodím, že internetová prezentace je pro mě nepostradatelná, ale přesto nemůžu zcela zanedbat off-line prezentaci.

Konzumentský barometr vám dá detailní informace o tom, jakým způsobem lidé vyhledávají produkty z vašeho oboru

Konzumentský barometr vám dá detailní informace o tom, jakým způsobem lidé vyhledávají produkty z vašeho oboru

Konkurenceschopnost

V každém podnikání je důležité znát své konkurenty. Jaká je jejich podnikatelská strategie? Jaká klíčová slova používají? O které z jejich produktů je největší zájem?

Chcete-li vědět, jak si vaši konkurenti vedou, využijte stránek jako Alexa nebo StatsCrop a podívejte se, jak vysoko je Google řadí. Čím nižší je jejich Traffic Rank, tím významnější jsou. K analýze konkurenčních stránek se vám budou hodit nástroje jako KeyewordEye či iSpionage.

Zaměřte se hlavně na to:

  • jaká klíčová slova používá konkurence a s kterými má největší úspěch,
  • s jakými produkty má největší úspěch,
  • jaké nabízí ceny,
  • jak obměňuje svůj sortiment v průběhu roku.

Vývoj na trhu

Trh se totiž vyvíjí a mění. O některé produkty byl před dvěma roky velký zájem a dnes se jich nejde zbavit. Představu si můžete udělat s pomocí nástroje Google Trends. Ten mapuje, jaký zájem byl o která klíčová slova v průběhu let. Kupříkladu kdybych si otvíral obchod s hudbou a chtěl vědět, o který hudební žánr je momentálně největší zájem, Google Trends mi dá odpověď.

Z výsledků je vidět, že dlouhodobě je největší zájem o rockovou hudbu.

Z výsledků je vidět, že dlouhodobě je největší zájem o rockovou hudbu.

Suma sumárum

Každý, kdo chce začít s podnikáním, by si tedy měl zjistit:

  1. jak velký důraz má klást na on-line a off-line prezentaci,
  2. jak velká je konkurence na trhu, jaká je její firemní strategie atd.,
  3. vytvořit si vlastní firemní strategii,
  4. vytvořit si vlastní webové stránky
  5. a přizpůsobit se vývoji trhu.

Komentáře

Nahoru