OOH – Out Of Home

Reklama má tisíc tváří a podob. Out Of Home (OOH) reklama je taková, která na člověka působí mimo jeho domov. Je to však široký pojem, který zahrnuje outdoorovou (venkovní) i indoorovou (vnitřní) formu reklamy.

Out Of Home reklama cílí na lidi, kteří jsou zrovna mimo domov. Je jedno, jestli jsou na ulici, v tramvaji, nebo v ordinaci. Důležité je zaujmout. Ať už netradičním pojetím. Nebo vhodným umístěním.

Příklady formátů / provedení Out Of Home reklamy:

  • Plakáty
  • Billboardy
  • Pohyblivá reklama (například polepy aut)
  • Woblery
  • CLV – City light vitrine
  • Lavičky s reklamou
  • Kreativitě se meze nekladou, spíše naopak. Pod Out Of Home reklamu spadá mnoho dalších formátů a provedení.

Nevýhodou Out Of Home reklamy je, že se dá jen stěží vyhodnotit dopad reklamy. Proto umístění a způsob provedení často záleží spíše na citu jednotlivých pracovníků v oblasti marketingu než na statických datech.

Právě umístění je jedním z důležitých prvků, které rozhodují o úspěšnosti Out Of Home reklamy. Kde se člověk nudí, tam si reklamy určitě všimne. Například v silniční zácpě si řidič všímá více billboardů než v ulicích města, kde musí dávat pozor na dopravu. Také v čekárně u lékaře má dostatek času, takže si může důkladně prohlédnout každý kout čekárny, tedy i reklamu. Pokud tedy pacient není tak vystrašený, že ho nic nezajímá. V takovém případě mu je reklamní sdělení u… ukradený.

Jsou však i místa, kde člověk nemá čas zbytečně lelkovat, ale přesto se zde objevuje reklamní sdělení v podobě Out Of Home reklamy. V Takovém případě musí nastoupit kreativita, jinak bude úspěšnost reklamy mizivá.

Výhodou Out Of Home reklamy je, že je v porovnání s reklamou v tradičních médiích (TV, rádio, atd.) poměrně levná. Jako negativní faktor může působit to, že na nás reklama útočí na každém kroku, takže v některých případech lze mluvit o přesycení veřejných prostor.

Komentáře

Nahoru