Paypal: Dobrý sluha, zlý pán. Proč nemá rád prodávající?

Paypal: Dobrý sluha, zlý pán. Proč nemá rád prodávající?

Při obchodování na internetu v zahraničí i v tuzemsku se neobejdete bez takzvaných elektronických peněženek jako je Paypal, Alertpay či Moneybookers. Největší z nich je samozřejmě Paypal. Je to společnost, kterou vlastní aukční portál eBay a drtivá většina obchodů se odehrává právě prostřednictvím Paypalu.

Pokud chcete obchodovat na eBay, nemáte jinou možnost než si ho založit. Převod peněz je velice jednoduchý a funguje na bázi emailů. Stačí znát email vašeho obchodního partnera, který má také Paypal, a během pár vteřin mu pošlete platbu, která se objeví na jeho účtu za pár minut.

Obchodování s Paypalem je velice snadné a geniálně jednoduché. Dokud vše funguje jak má, budete s užíváním Paypalu spokojeni. Bohužel dochází také k situacím, kdy vás spojení s Paypal může stát hodně peněz nebo také konec vašeho podnikání. Je to v případech, kdy Paypal vyhodnotí váš účet jako potenciálně podezřelý nebo nebezpečný pro kupující. V tom případě zastaví veškeré vaše aktivity a vaše podnikání na online trhu může rychle skončit.

Kupující na prvním místě, prodávající má prostě smůlu

Paypal dělá maximum pro ochranu zákazníků. Pokud tedy vystupujete jako prodejce, musíte se snažit dělat maximum, aby byli vaši zákazníci spokojeni. Někdy ovšem nastane situace, že se se zákazníkem nedohodnete. Zákazníci z některých částí světa jsou již známí svou problematičností a zavděčit se jim prostě někdy nejde.

Paypal
Úvodní strana PayPal.com/cz

Představte si situaci, že máte na Paypal účtě několik tisíc nebo stovek tisíc korun, a přijde vám zpráva, že váš účet byl zablokován. Paypal v rámci ochrany zákazníků nerozlišuje a nezkoumá, kde je pravda. Pokud máte velké procento vrácených transakcí, například kdy vracíte peníze z důvodu, že zákazníkovi se nehodí velikost, barva apod., Paypal váš účet zablokuje.

Zablokované účty a soudní žaloby

Zjistit důvod, co bylo důvodem blokace, není často vůbec možné. Call centrum Paypalu se omezuje na obecné fráze a dovolat se k povolané osobě, není možné. Paypal si navíc vyhrazuje právo, že s prostředky na účtu nesmíte manipulovat po dobu 180 dní. Chrání si tak vlastní záda, kdyby se objevily nějaké nevyřešené pohledávky od vašich zákazníků. Takže půl roku vám mohou peníze ležet na jejich účtu. Internet je plný zoufalých výpovědí majitelů Paypalu, kterým leží peníze na účtu a nemohou se k nim dostat. Vznikají speciální weby, kde se poškození shromažďují a podávají lokální žaloby na tuto službu. Přímo hororové historky najdete například na serveru  PayPalSucks.com.

Po uplynutí této doby se o peníze musíte doslova přihlásit, protože Paypal nespěchá. Jeho pozice je neotřesitelná a ví, že bez něj na eBay prostě obchodovat nemůžete. I když existují i další služby a peněženky, zpravidla zjistíte, že je používá tak málo lidí, že se vám to prostě nevyplatí.

Jak se bránit proti Paypalu?

Pokud se chcete vyhnout problémům s Paypalem, snažte se držet vysoké procento spokojených zákazníků, kteří vám budou udělovat vysoký rating, nenechávejte si na Paypal účtu hodně peněz a rychle je vybírejte. Pokud už dojde k zablokování účtu, snažte se co nejvíce mailovat a dostat se k odpovědným lidem. Na internetu existuje dokonce seznam důležitých adres, které vám mohou pomoci. Pokud budete volat, tak je to samozřejmě ještě účinnější. Volejte přes skype, protože mezinárodní hovory se prodražují.

I přes výše zmíněné je Paypal ohromná služba, která ulehčuje internetové podnikání a pokud ho ještě nemáte, tak ho alespoň vyzkoušejte.

Komentáře

Nahoru