Populární nástroj pro blokování reklam také pomáhá reklamě

Populární nástroj pro blokování reklam také pomáhá reklamě

Miliony lidí užívají nástroj Ghostery pro to, aby blokovali online sledovací technologii. Nevědí ovšem, že nástroj sám poskytuje data reklamnímu průmyslu.

Online sledovací technologie slouží k tomu, aby sledovala vaši aktivitu na internetu a posléze vám dodala reklamu, cílenou přesně na vás podle vašich zálib a koníčků. Řada uživatelů se tomuto druhu sledování snaží vyhnout a při diskusi na toto téma obvykle padne název Ghostery, aplikace, která ve vyhledávači zablokuje sledovací kód. Ve výsledku má aplikace řadu příjemných efektů, zejména se zrychlí načítání stránek a máte příjemný pocit z toho, že jste skryti před vlezlým reklamním průmyslem.

Ghostery má po celém světě asi 19 milionů uživatelů. Jen málo z nich ale asi ví, že firma Evidon, která stojí za bojem proti reklamnímu průmyslu, je sama jeho součástí.

Evidon poskytuje společnostem data uživatelů

Evidon pomáhá společnostem, které chtějí využívat online sledování tím, že jim prodává data zhruba osmi milionů uživatelů Ghostery, kteří mají v nastavení povolené sdílení dat.

Společnost Evidon je tak ve světě reklamního průmyslu ojedinělým fenoménem. Na jedné straně vlastní (od roku 2010) nástroj pro jeho omezení a na druhé straně jej sama podporuje a zneužívá k tomu právě onoho nástroje.

Podle spoluzakladatele a CEO společnosti Scotta Meyera je to v pořádku. Říká, že chránit uživatele před reklamou a zároveň pomáhat reklamě rozhodně není v konfliktu a dodává, že společnost Evidon vnímá jako zcela přijatelné, že většina uživatelů svá data s Evidonem nesdílí.

Jaké sledovací kódy skrývá váš web?

Evidon poskytuje dvě hlavní služby, související se sledovacími kódy: první služba umožňuje operátorům stránek vidět, jaké sledovací kódy jsou používány na jejich webu a jak ovlivňují rychlost načítání. Druhá služba poskytuje společnostem přehled o tom, jak často se konkrétní kód objevuje na internetu.

Meyer zdůrazňuje důležitost první služby. Vlastníci webových stránek si sice vybírají, jaké reklamy zveřejní na svých stránkách, nicméně tyto reklamy s sebou mohou přinést sledovací kód třetí strany, o němž vlastník stránek nemusí vůbec vědět.

Evidon ve svých aktivitách pokračuje

Ne každý vnímá bussiness model Evidonu jako nekonfliktní. To ovšem firmu evidentně netrápí. V současné době se chystá uvést na trh nástroj, který by pomáhal odhalit sledovací kódy v mobilních aplikacích. Podle Meyera jsou techniky, jak zacílit na uživatele reklamu pomocí mapování nejužívanějších aplikací, na vzestupu a prakticky nedetekovatelné. Tento měsíc Evidon koupil Mobilescope, aplikaci, která umožňovala uživateli smartphonu sledovat pohyb dat a upozorňovala na přenos citlivých údajů.

Upravenou verzi tohoto nástroje se Evidon chystá uvést na trh ještě tento rok. Aplikace by měla být vybavena možností sdílet data s Evidonem – podobně jako Ghostery…

Zdroj:

http://www.technologyreview.com/news/516156/a-popular-ad-blocker-also-helps-the-ad-industry/

Komentáře

Nahoru