Potřebujete pomoci? Google spouští Helpouts

Potřebujete pomoci? Google spouští Helpouts

Celý Google je založen na jeho největší službě – vyhledávači, který může zodpovědět vaše otázky. A nyní doufá, že to samé zvládnout i lidé. Proto spouští novou službu Google Helpouts, o které jsme vás již informovali.

Tato služba umožňuje spojit uživatele pomocí video chatu s experty, kteří jim mohou pomoci s jejich problémy. Není nijak konkrétně zaměřený na určitý sektor, takže se uživatelé můžou ptát jak na kutilství, tak i například na vaření nebo dokonce i lékařské rady.

O nedostatek expertu bychom se neměli bát. Už do samotnému startu totiž Google pozval tisíc společností a v začátcích tento trh nechá pouze pro pozvané. Obchodníci (=experti) si budou moci nastavit jejich vlastní ceny, ať už za pomocí sazby na minutu nebo za celou radu.

Nicméně Google očekává, že velké množství služeb bude nabízeno zdarma. Uživatelé si budou moci domluvit schůzku s danou společností, nebo dokonce se s nimi okamžitě spojit pomocí videa. A co z toho bude mít Google? Ten si z každé transakce účtuje 20%.

Stránky jsou velmi přehledné

Stránky jsou velmi přehledné

A co Google vedlo ke spuštění takové služby? Udi Manber, jeden ze špičky Googlu k tomuto kroku dodává:

Pomocí Google Helphouts můžeme ukázat celý svět každému. Stále platí, že ty nejdůležitější informace se ukrývají v lidských hlavách.

Google Helpouts ke svému provozu využívá i dalších služeb Googlu. Například samotný videohovor probíhá pomocí Google Hangouts, experti jsou vyhledávaní pomocí vyhledávání Google a placení probíhá pouze přes Google Wallet.

Aby se člověk do celého tohoto kolosu mohl zapojit, tak musí mít účet na Google+. To prý povede k bezpečnějšímu prostředí, neboť lidé budou využívat své reálné identity. Bezpečnost není třeba jen u samotné komunikace, ale i u placení.

Google proto zde zabudoval mnoho opatření. Například uživatelé můžou okamžitě ukončit videohovor a nahlásit prodejce za nevhodné chování. Po každém videospojení jsou uživatelé požádáni, aby se vyjádřili ke kvalitě služby.

Velků důraz je kladen i na hodnocení

Velků důraz je kladen i na hodnocení

Samotný trh bude tedy velmi regulován recenzemi zákazníků. Uživatelé, kteří se nebudou cítit spokojeni, budou moci zažádat o vrácení peněz. Pokud se prodejce opozdí při schůzce o více než 5 minut nebo se vydávají za dostupné a nepřipojují se, tak zákazník nemusí nic platit.

Největší obavy, co se týče soukromí jsou u využití pro zdravotní účely, hlavně pro sezení s psychologem. Nicméně Google prohlásil, že Helpouts už mají příslušné certifikáty, takže bude moci zajistit dostatečnou diskrétnost.

Nicméně stále se nedá říci, že by byl Helpouts kompletně hotový a bezchybný. Například zatím Helpouts není nijak propojený s Youtube, kde lze nyní nalézt návody všeho druhu – od uvázaní kravaty až po naučení se hraní na hudební nástroj.

Reálná pomoc od reálných lidí v reálném čase

V budoucnu by mohlo být možné požádat tyto lidi o pomoc na Helpouts rovnou přes YouTube. Dále Helpouts nijak nespolupracují s pojišťovnami, takže zákazníkům nemůžou být proplaceny žádné služby, které by normálně pojišťovna proplatila při návštěvě nemocnice.

Dalším problémem by mohla být Google Wallet, která zatím není příliš rozšířená, a tak většina lidí si ji bude muset založit nebo se spokojit se službami zdarma.

zdroj: mashable.com

Komentáře

Nahoru