PPC reklama

PPC je zkratkou anglického výrazu „Pay Per Click“, tedy zaplať za kliknutí. V PPC reklamě tedy neplatíte za zobrazování reklam, ale pouze za kliknutí na reklamu uživatelem. Navíc, PPC reklamu si můžete vytvořit úplně sami.

PPC reklama je jedinečným nástrojem online marketingu. Velkou výhodou PPC reklamy je, že za ni zaplatíte pouze v případě, že na ni uživatel vyhledávající zboží nebo služby na internetu, klikne.

PPC reklama je zobrazována nahoře nad výsledky vyhledávání nad přirozenými výsledky, zobrazovány jsou až 4 reklamy. Dříve byly PPC reklamy zobrazovány i vpravo vedle výsledků vyhledávání, nedávno však Google pravý sloupec zrušil a zařazuje sem pouze reklamy s produktovými informacemi.

adw ad

zdroj: google.com

Výhody PPC reklamy

  • PPC reklama inzerentům přináší nespočet výhod. Například v případě tištěných materiálů je potřeba vytvořit grafický návrh, texty, oslovit magazíny, kde bude reklama vytištěna a zaplatit za tyto aktivity celkem nemalé peníze. PPC reklama je jiná. Platíte zde pouze v případě, že někdo na vaši reklamu klikne.
  • PPC reklama umožňuje přesné cílení a výši rozpočtu si určujete sami.
  • Výsledky PPC reklamy jsou měřitelné. Vždy budete mít informaci o tom, kolikrát byla reklama zobrazena, kolik uživatelů na ni kliklo, a v případě nastavení cílů i kolik jste z ní získali konverzí.
  • PPC umožňuje také okamžité reakce na změny, reklamu je možné kdykoliv měnit a optimalizovat.
ID-100292128

zdroj: freedigitalphotos.net

Neznámější PPC systémy v ČR

V České republice jsou nejvíce využívány 2 PPC systémy, a to AdWords od Googlu a Sklik od Seznamu (dříve se používal třeba eTarget od Centrum.cz, tento PPC systém má však v dnešní době tak malé zastoupení, že jej využívá skutečně minimum inzerentů)). Oba systémy fungují velice podobně. Poslední dobou je velice využívaný systém Facebook Ads.

 

Zajímá se o Internet, optimalizaci webů a nové trendy v oblasti IT. Má ráda cestování, Skotsko, dobrou hudbu a své Donské sphynxe, kteří jí při psaní často dělají společnost. Stále hledá nové výzvy a každý den se probouzí s úsměvem, protože vždy může být líp, ale i hůř. Ráda Vám zprostředkuje informace, které Vás budou zajímat a bavit.

Komentáře

Nahoru