Dnes vyšlo 1 článků

PPC reklama

Reklama placená za klik, resp. reklamní systémy, které platbu za klik nabízejí jako jednu z možností (AdWords, Sklik, Facebook, LinkedIn, Twitter).

PPC reklama je postavená právě na tom, že inzerent si zaplatí reklamní prostor na cizím webu. Na každém webu se zobrazuje banner nebo textový blok. Jakmile uživatel klikne na daný inzerát, je přesměrován na stránky inzerenta. Inzerent v takovém případě zaplatí pevně danou cenu za tento proklik. Provozovatel reklamního PPC systému pak část provize odešlo blogerovi a nebo provozovateli webu, na nemž je reklama zobrazována. A zbytek provize tvoří zisk provozovatele PPC systému. Nejznámější PPC systém je AdWords, který patří mezi největší PPC systémy na světě. U nás je známý také Sklik, který provozuje společnost Seznam, vlastník jediného českého vyhledávače.

Co je to PPC inzerát

PPC inzerát tvoří text nebo banner, který se zobrazuje v reklamní síti PPC systému typu Google Adwords nebo Sklik. Je omezen určitými pravidly – délkou inzerátu, cenou, stejně tak nelze v některých systémech inzerovat na pojmy spojené s pornem, warezem (nelegální software), hazardem apod.

Některé PPC systémy nicméně umožňují inzerovat i v těchto oborech prostřednictvím PPC systému. U systému typu Sklik a Google AdWords to však možné není.

Seriál o PPC reklamě sepsala Větrovka na svém blogu.

Komentáře

Nahoru