Pracovat z domova nebo si pronajmout kancelář?

Mnoho lidí dnes volí práci doma namísto pronájmu kanceláře, ale všechno má svá úskalí. Připravili jsme pro vás přehledného průvodce, v němž najdete všechna pozitiva i negativa. Můžete se pak snadno rozhodnout, jestli dáte přednost pracovnímu místu doma, nebo si raději pronajmete stůl třeba ve sdílené kanceláři.  Hodně také záleží na typu práce, jíž se věnujete. Pokud si zvolíte špatnou variantu, může tím trpět přímo váš byznys a vy přijdete o výdělky.

Práce z domova

Pro

Ušetříte čas – cesta do práce a z práce lidem obvykle trvá jednu až dvě hodiny. Tento čas můžete využít sami pro sebe, věnovat se rodině a odpočinku.

Ušetříte peníze za dojíždění  – doprava do práce něco stojí, mnoho lidí jezdí autem a cena benzínu stále roste. Nehledě na negativní vliv k životnímu prostředí.

HOME

Ušetříte za pronájem – každá kancelář znamená vysoké náklady, ani pronájem stolu ve sdílené kanceláři není zadarmo. V kanceláři si pak často připlácíte ještě za internet nebo úklid, pokud se o něj nechcete starat sami.

Snížíte výdaje za domácnost – část výdajů si totiž můžete započítat do daňového přiznání.

Virtuální komunikace – se svými kolegy komunikujete pomocí emailů, vždycky tak budete mít přehled, co vám kdy napsali, všechno bude uložené a černé na bílém.

Neruší vás žádní kolegové z vedlejší kanceláře, nikdo tak nepřetrhne vaši soustředěnou činnost.

Proti

Musíte mít doma prostor – ne každý má dost velký byt, v němž najde místo pro svou kancelář. Někteří to řeší malým pracovním koutem někde v předsíni či v ložnici, kde to určitě není vhodné, jiným stačí laptop na konferenčním stole v obývacím pokoji. Některé profese však vyžadují dostatek kancelářských potřeb a na ně musíte mít úložné prostory.

Ruší vás členové rodiny – pokud si nenastavíte přesná pravidla, může se stávat, že vás děti budou pravidelně žádat o pomoc. Dětem svoje potřeby možná vysvětlíte, ale přimějte psa či kočku, aby pochopili vaši situaci.

Nemůžete přijímat klienty – není úplně nejprofesionálnější, pokud byste své klienty chtěli přijímat u sebe v obýváku. Na schůzky si stejně musíte pronajmout reprezentativnější a vhodnější prostory.

Místo v kanceláři

Pro

Žádné domácí starosti – neruší vás děti, zvířecí miláčkové ani hromada neumytého nádobí.

Přesně stanovené hranice – odchodem z kanceláře většinou okamžitě přestanete myslet na práci. Pokud však pracujete z domova, často „pracujete“ i mimo stanovenou dobu.

Jedna z nejhezčích kanceláří roku 2014

Tip: Pro práci v kanceláři a v kolektivu nahrává fakt, že lidé mají menší tendenci prokrastinovat u různých her na internetu jako nabízí např. server Herni.cz

Lepší týmová komunikace – jednání, hodnocení, brainstorming, návrhy strategií – to vše se lépe řeší se všemi členy týmu najednou. Komunikace je snazší, jednoznačná, rychlá a efektivní. Za hodinu stihnete to, co byste si posílali po mailu dva týdny.

Místo pro schůzky s klienty – pokud se při své práci často scházíte s klienty a obchodními partnery, je pro vás reprezentativní místo klíčové. Pozvat je na schůzku do kavárny by nevypadalo profesionálně.

Proti

Neefektivita – čas strávený dojížděním se dá určitě využít lépe. Pokud zvolíte domácí pracovnu, stačí vám obvykle jen přejít z místnosti do místnosti.

Výdaje za pronájem – v kanceláři budete platit nejen nájem a služby, ale také internetové připojení či telefon navíc.

Rušení – vaši kolegové vám budou chtít sdělit své zážitky z včerejší noci nebo vás vytáhnou na malou kávu. To vše snižuje vaši produktivitu.

Zamyslete se nad sebou a svou činností

Ať už se nakonec rozhodnete jakkoli, do vašich úvah určitě připojíte také vhodnost pro váš byznys model. Pokud se totiž několikrát týdne scházíte na schůzkách, je pro vás vhodnější najít si prostor mimo domov. Hodně také záleží na vaší povaze.

Pokud jste zarytí introverti a nechcete moc vystrkovat nos z domu, pronájem kanceláře či dokonce sdíleného prostoru nepřichází v úvahu. A klienty pak můžete navštěvovat v jejich prostorách nebo si na pár hodin pronajmete vhodný prostor. Extroverti si neradi nechávají uniknout důležité věci ze společnosti a inklinují spíš k práci mezi lidmi, avšak i oni si mohou zachovat pracovnu doma a využívat vhodné kavárny, sdílené kanceláře a další místa, kde se lidé scházejí pracovat.

Sami navíc musíte zvážit, kolik věcí vás bude rušit doma nebo v kanceláři. Někdo bydlí sám, pak to má jednoduché. Ale pokud je byt plný dětí, klid na práci mít nejspíš nebudete.

Vše je tedy hlavně na vás, zvažte všechna pozitiva i negativa a rozhodněte se správně. 

foto: Inc

Komentáře

Nahoru