PŘEDSTAVUJEME: Bookio.cz – Rezervujte si stůl s 30% slevou

PŘEDSTAVUJEME: Bookio.cz – Rezervujte si stůl s 30% slevou

Chcete se dobře najíst, nemuset se strachovat, zda bude v restauraci volný stůl, a ještě ušetřit? S vyřešením těchto tří problémů vám může snadno pomoct Bookio. Jak je v dnešní době zvykem, všechno si zařídíte z pohodlí domova. A ještě se vám to vyplatí.

Jak to funguje?

Na webu bookio.cz si vyberete restauraci. Možná se vám výběr bude zdát malý, ale tým Bookio vysvětluje, že ani není jejich cílem nabídnout vám co nejvíce restaurací. Chtějí nabízet jen ty, které jsou něčím výjimečné.

Dále si rezervujete si stůl na konkrétní čas a konkrétní počet osob. A to je vlastně všechno. Pak už nezbývá než do dané restaurace přijít a užít si 30% slevu na celý účet, kterou automaticky získáváte. Nemusíte s sebou mít ani žádný doklad či voucher, rezervace je na jméno. Sice za ni zaplatíte 49 Kč (nebo 99 Kč), ale tahle investice se vám díky 30% slevě vrátí již při útratě 163 Kč (333 Kč)

bookio_rezervace-infografika

Nejčastěji problémy vznikají při telefonické rezervaci. Proto je tady Bookio, se kterým můžete rezervovat online!

A jak to vůbec takhle může fungovat?

Zajímá vás, jak vám mohou poskytnout 30% slevu? Kde na ni vezmou peníze, když neplatíte nic kromě poplatku 49/99 Kč?

Je to jednoduché. Kdybyste šli do restaurace ve špičce (třeba v pracovní den kolem oběda), zaplatili byste více. Ale restaurace dávají k dispozici časy, kdy mají volno. A proto jsou levnější. Však jsou také rádi, když získají zákazníky.

bookio_sleva

Sleva z Bookia je značná.

Není to jen Bookio

Tým CreativeWeb, který za Bookiem stojí, se může chlubit již mnoha úspěchy a oceněními. A podporuje je to k tomu, aby na sobě ještě více pracovali. Na svém kontě mají více projektů zabývajících se jídlem. Pod jejich záštitou běžel i lunchtime.cz nebo restaurace.cz. Nelze si to vyložit jinak, než že se zřejmě rádi dobře najedí. A tak jsme se jich na to zeptali.

Popovídali jsme si s příjemnou projektovou manažerkou Markétou Rossmanithovou.

Více vašich projektů je zaměřených na jídlo. Je to náhoda? Nebo máte v týmu samé gurmány, kteří se rádi dobře nají? 🙂

Náhoda to určitě není 🙂 Ta logika je ale spíše obrácená, nejprve v hlavě jednoho grumána vznikne nápad, pro který hledá stejně naladěné lidi a ti mu jej pak pomůžou vybudovat. Stejně to bylo i v případě Bookia.cz.

Jak vlastně vznikl nápad na Bookio? Je za ním někdo z týmu nebo vám ho vnukla třeba nějaká restaurace?

S konceptem řízených rezervací, které umožňují restauracím obsadit si volné stoly a lidem dopřát si výjimečný gastronomický zážitek s cenovým zvýhodněním, se poprvé setkal zakladatel projektu Igor Třeslín v zahraničí. Dobré restaurace jsou jeho druhým domovem, proto ho možnost navštěvovat je s 30% diskrétní slevou na celou útratu zaujala.

Jelikož podobných gurmánů, kteří si dopřejou opravdu dobré jídlo a pití a zároveň rádi ušetří, je dnes v České republice poměrně dost, nápad založil Bookio.cz byl na světě.

Co bylo v začátcích nejtěžší? A jak moc obtížné bylo vybudovat si důvěru prvních uživatelů a zapojených restaurací?

Nejtěžší bylo přesvědčit restaurace, že nejsme jen dalším z řady projektů, který se po pár měsících neúspěšného fungování vytratí ze scény. Naštěstí se v resturačním prostředí úspěšně pohybujeme už několik let, což nám umožnilo přivést na český trh projekt, který rozumí potřebám restaurací. Díky tomu se nám podařilo prolomit jejich počáteční nedůvěru a navázat spolupráci se zajímavými podniky.

Co se týče uživatelů, největší překážkou je záplava slev, které se na nás valí ze všech stran. Určitě to znáte sami, po cestě do práce Vám někdo dá do ruky nějaký letáček, když otevřete email vyskočí na Vás minimálně jeden newsletter a jakmile začnete bouzdat po internetu, spustí se rovnou celá lavina.

Našim cílem je se i přes to, že z uživatelského hlediska je podstatou naší služby poskytnutí slevy, odlišit od všech ostatních obdobných nabídek. Čím? Jednoduše tím, že spolupracujeme pouze s výjimečnými podniky, do kterých se jinak než s Bookiem.cz se slevou nedostanete. Navíc v nich získáte 30% slevu úplně na vše, takže nejste omezený předvybraným menu a zároveň s sebou nemusíte nosit žádný vytištěný voucher, ani žádným jiným způsobem prezentovat, že máte slevu. Nemusíte se tak cítit hloupě před svým obchodním nebo životním partnerem, že jste na něm chtěli ušetřit.

A co váš tým? Kolik vás je a jak máte rozdělenou práci? Podle fotek na webu to vypadá, že spolu vycházíte i mimo zaměstnání. Aktuálně na startupjobs.cz hledáte novou posilu do týmu, takže mi nezbývá než se zeptat, jestli jsou nějaké speciální požadavky pro zapadnutí do týmu? Musí dotyčný například rád jíst? 🙂

Vzhledem k tomu, že jsme malý tým s malou kanceláří máme k sobě opravdu blízko 🙂 Samozřejmě máme v rámci týmu rozdělené úkoly, ale protože je náš projekt nový a stále ho dolaďujeme, nad spoustou věcí přemýšlíme společně. Což je fajn, protože z toho pokaždé vzejdou dobré nápady a navíc nikdo z nás nemá šanci upadnout do stereotypua ztratit tak energii, která je pro práci ve startupu nezbytná.

Momentálně nás je v týmu pět a jak jste zmínila, rádi bychom do něj přibrali někoho dalšího. Každý kdo je energický, pracovitý, kreativní, v dobré náladě a se smyslem pro humor, mezi nás myslím dobře zapadne. Vztah k dobrému jídlu je nezbytným předpokladem k tomu, aby člověku náš projekt dával smysl a nikdo nemůže dlouhodobě efektivně pracovat na něčem, o čem není přesvědčený. Takže nový člen našeho týmu bude určitě taky gurmán.

Jak to vůbec je s těmi restauracemi? Uvádíte, že ani není vaším cílem pokrýt jich co nejvíce. Chcete jen ty, které jsou něčím výjimečné. Ale jak se taková výjimečnost posuzuje? Měla by se restaurace, která se k vám chce také přidat, bát, že ji odmítnete?

Našim cílem je spolupracovat pouze s restauracemi, které jsou oblíbené a ve kterých hosté dostanou vždy perfektní jídlo, pití i servis a jsou naprosto spokojení. V ideálním světě by takové podniky výjimečné nebyly, v tom reálném se takové restaurace snažíme najít a nabídnout jim spolupráci.

Samozřejmě nás oslovují i restaurace, které musíme odmítnout, protože nemají právě nejlepší pověst.

Na jakou hodinu si lidé restaurace nejčastěji rezervují? A kolik zhruba utratí?

Lidé nejčastějí dělají rezervace na sedmou hodinu večer. Z pozice rezervačního systému nemáme přesnou představu, kolik utratí. Víme ale, že pokud například vyrazí na večeři s Bookiem.cz dopřejí si i to, co by jindy oželeli.

Je to jednoduchá psychologie, když jdete do dobré restaurace, chcete si dopřát výjimečný kulinářský zážitek a jste ochotni si za něj zaplatit. Ze statistik víme,ze pokud víte, že veškeré jídlo i pití je o 30% levnější objednavate si vice a svůj výjimečný večer okořeníte třeba lahví kvalitního vína.

bookio_infografika

Lidé chodí do restaurací nejčastěji v pátek a v 7 večer.

Co plánuje Bookio do budoucna? Přemýšleli jste například o mobilní aplikaci? Rozšíření do zahraničí? Máte nějaké mety, kterých chcete dosáhnout?

Chvíli po spuštění českého Bookia vznikla i jeho slovenská obdoba, takže první fázi expanze do zahraničí už máme za sebou. V následujících měsících se budeme soustředit na rozšíření naší nabídky v Praze, později i v dalších městech.

O aplikaci samozřejmě uvažujeme, jelikož zvýhodněné rezervace lze u většiny našich partnerských restaurací dělat jen s hodinových předstihem, a proto si naše služba v podstatě sama říká o její vytvoření. Prozatím máme optimalizovaný web tak, aby perfektně fungoval i v mobilech.

bookio_web

Web Bookia vypadá přívětivě i na mobilu.

Tipněte si a vyhrajte večeři

Ve spolupráci s Bookiem tu pro vás máme ještě něco navíc. Dnes na našem Facebooku probíhá soutěž o večeři se zakladatelem/kou Bookia v některé ze skvělých restaurací.

Stačí, když se podíváte na Facebook, do komentářů zkusíte tipnout odpověď na jednoduchou otázku a budete doufat, že při vás stálo štěstí.

Tip: Zkuste se podívat na blog Bookia. Uděláte si přehled aspoň o základních číslech a nebudete tipovat úplně mimo mísu. 🙂

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru