Dnes vyšlo 1 článků

Prime-time

Co to tak může být? Nebudeme dělat cavyky a povíme vám to. Jedná se o hlavní vysílací čas. Je to označení pro denní dobu, kdy dané médium sleduje, nebo poslouchá nejvyšší počet diváků z celého dne. Termín prime-time, česky také hlavní vysílací čas, se používá zejména u televizního a rozhlasového vysílání.

Je nutno podotknout, že televize má jiný prime-time než rozhlas. Tento fakt vychází ze samotné povahy jednotlivých médií.

Rádio poslouchají lidé nejčastěji jako kulisu, když ráno vstávají, snídají a jedou do práce. Z toho důvodu se udává, že prime-time rádiových stanic bývá v ranních a dopoledních hodinách. Obvykle je za prime-time rádií považována doba od cca 6:00 do 10:00.

Televize má největší sledovanost večer. Má to opět své logické důvody. Venku už se pomalu stmívá, je čas večeře a navíc na mnoho stanicích začínají zpravodajské pořady. Prime-time televizního vysílání je ohraničen dobou od 18:00-23:00. Neplatí to však vždy. Některé zdroje uvádí jako televizní prime-time dobu od 19:00 do 23:00 a jiné od 19:00 do 22:00.

Peníze hýbou světem i programem vysílání

V souvislosti s prime-time je dobré položit si zcela zásadní otázku. Proč je prime-time pro televizní a rádiové vysílání tak zásadní? Z jednoduchého důvodu. Kvůli penězům.

Jak už bylo řečeno, tak v prime-time je největší sledovanost / poslechovost. Tím pádem má největší dosah také reklama, která se v tento čas na obrazovkách vysílá. Proto jsou v tento čas společnosti ochotné platit podstatně větší peníze za odvysílanou reklamu.

Televizní a rádiové stanice v hlavním vysílacím čase mile rádi vysílají spoustu reklam, za které vyinkasují spoustu dukátů do svých kasiček. Většinu diváků věčně se opakující reklamy obtěžují, ale přesto mají reklamy asi velký účinek. Kdyby tomu tak nebylo, tak by v televizi a rádiích žádné reklamy nebyly.

Komentáře

Nahoru