Proč krásné emailové šablony ničí podnikání?

Proč krásné emailové šablony ničí podnikání?

Hlavní rys téměř každého poskytovatele emailu je schopnost navrhovat emailové šablony. Některé společnosti mají dokonce jako hlavní motto: „Odeslat krásné emailové zpravodaje.“

Tyto emailové šablony jsou nejen ztráta času, ale také škodlivé pro vaše podnikání. Grafika je úžasná a je skvělé, co někteří designéři dokáží vytvořit, ale nemělo by to být používáno v emailech.

Proč?

Pojďme o krok zpět a podívejme se na marketing obecně. Nejlepší způsob, jak podnikat online, je naučit se, jak pravidelně dodávat pro své čtenáře hodnotný obsah, aby mu věřili a nebáli se za něj zaplatit. Takže když pošlete email, jaká část komunikace přináší onu největší hodnotu?

Ano, správně. Obsah. Takže bychom měli odstraňovat vše ostatní, co není nutné, aby se všichni mohli soustředit právě na obsah. Rozvržení sloupců, obrázky na pozadí, loga a všechny další nesmysly, které obvykle plní marketingové emaily, nemusí přinášet hodnotu pro příjemce.

Emaily, které chcete číst

Podívejte se na emaily, které jste obdrželi v poslední době, zda jste je skutečně chtěli číst. Zaměřte se na ty, které jste číst chtěli. Pravděpodobně pochází od jednotlivců. Ne velké firmy nebo známé značky, ale někdo, kdo na vás má kontakt. Tyto emaily rozhodně neměly šablonu nebo neuvěřitelně poutavý design. Byl to jen prostý text, který mluvil k věci. A přesto jste jej přečetli. Chtěli jste totiž znát ten obsah, grafická stránka pro vás nebyla důležitá.

Negativní vliv

Dobře, teď už jste možná přesvědčení, že emailové šablony nemají žádnou hodnotu. Ale jak jsou škodlivé?

Každý se určitě setkal s nějakým nástrojem na jednoduchou tvorbu takových emailových šablon. Pojďme ale takové případy ignorovat, protože většina z těchto lidí se svým výsledkem skončí dost špatně. Ale skutečným problémem je, že při tvorbě emailu stráví asi 95% času designem a právě pouze 5% věnují obsahu.

A odkud pochází hodnota? Ano, z obsahu. Takže amatérští podnikatelé používají všude přizpůsobitelné emailové šablony jako omluvu za to, že nejsou z nějakého důvodu schopni napsat skutečný mail (to je totiž pravděpodobně i těžší). Tím se snaží rozptýlit své zákazníky.

Pokud je váš email k ničemu, je to proto, že jste v něm neměli co říci.

Ale ne holý text

Samozřejmě ale také nelze psát emaily ve formě čistého textu. Odkazy a základní formátování (tučné, kurzíva, …) jsou opravdu důležité. Ale čeho je moc, toho je příliš. Nezapomínejte tedy na to, že emaily jsou posílány především kvůli svému obsahu.

Zdroj: nathanbarry.com

Komentáře

Nahoru