Proč mluvení vždycky porazí v sociálních médiích řvaní?

Proč mluvení vždycky porazí v sociálních médiích řvaní?

O hodnotě sociálních médií už tu bylo hodně debat. Nakonec, je jednoduché obhajovat potenciál sociálních médií jako mocného prodejního nástroje. Schopnost komunikovat v jednom čase s tolika lidmi najednou je pro obchodníky, podnikatele a jim podobné jako Šanta kočičí (anglicky catnip, rostlina přitahující kočky) – vyvolávající zlatou horečku která už stvořila nespočet ,,expertů na sociální média“.

Navzdory tomuto vzrušení tu zůstává hodně kontroverse ohledně správné cesty jak prodat uvnitř sociálního terénu. Dokonce i sami vrátní (aspoň u velkých sociálních sítí) bojují za správné zpeněžení svých komunit. Takže debata o efektivitě sociálních médií trvá.

Okamžité nadšení je obvykle provázeno frustujícím odhalením vedoucím k mylnému závěru ohledně potenciálu pro marketing ve společenské sféře. Tato okamžitá hodnocení jsou založena na základním nepochopení publika. Mylné závěry ohledně hodnoty sociálních médií nevypovídají o skutečném potenciálu médií, ale ilustrují místo toho jak neefektivní může být použítí tradičních marketingových postupů uvnitř netradičního prostředí.

Řečeno jednoduše, společenský terén není obvykle efektivní kanál pro přímý prodej. Je to možnost setkání s potenciálními zákazníky. Abychom byli v této sféře úspěšní, je potřeba změna paradigmatu – rozvážná změna myšlení pro pochopení jednoduché skutečnosti: Lidé nakupují od toho, koho znají a komu věří.

Poučením vašeho publika, jeho pobavením nebo poskytnutím zdrojů, které mohou sdílet s přáteli, vytváříte hodnotu. Ještě více, zkrze konzistenci vytváříte důvěru.

Obsah se pak stane vaším nejmocnějším nástrojem pro doslova kování vztahů a věrných přívrženců. Nejzákladnější cíl obsahového marketingu je vyživovat návštěvníky – dávat jim to, co konkurence nemůže ani moct nebude, učit je, inspirovat je, vzrušit je. Vytváření obsahu dává obecenstvu příležitost kontaktu s vaším byznysem, vzájemně se ovlivňovat a dávat zpětnou vazbu. Je to impuls pro konverzaci a dialogy, které vytvářejí důvěru ve značku po dlouhý čas.

Namísto nazírání na uživatele sociálních sítí jako beztvaré masy, která jen loví vaše výrobky, se stavají potenciálními fanoušky vaší značky, lidmi na které můžete dát a učit se od nich. Nalezení způsobů jak se stát pro toto publikum cenným je věc k zamyšlení. Když se tohle stane meritem věci pro každou marketingovou iniciativu, začnete inovovat způsoby, které jsou cenné a užitečné.

Skrze změnu svého úhlu pohledu je jednoduché vidět sociální média znova jako místo hojné na příležitosti. Je to neuvěřitelně hluboký vesmír ze kterého chytrý byznys může vytěžit perfektní publikum. Dluhodobě může být marketing sociálních médií úspěšný pouze tehdy, je-li možné vytvořit a udržet obecenstvo existující mimo sociální síť. Skvělý obsah má sílu přivést publikum na vaše stránky – ale tento provoz se stane bezvýznamným pokud pobyt zákazníka končí právě tady. Dlouhodobý úspěch nastane tehdy a jen tehdy, pokud jste schopni nalákat návštěvníka na budoucí kontakt se svým obchodem.

Jako ředitel marketingu v digitální agentuře vidím z první ruky dosah vnitřních marketingových strategií, které se rodí kolem vytváření obsahu. V zájmu dosažení výsledků jsme zavázáni k dlouhodobé produkci vynikajícího obsahu a strávením spousty času hledáním cest, jak přivést nové publikum blíže naší značce. Konkrétně se soustředíme hlavně na tohle:

  • růst sociálního publika (následníci na Twitteru, fanoušci na Facebooku)
  • dodání odvahy k interakci s obsahem sítě (komentování a sdílení)
  • růst odběratelů novinek (odběratelé emailů)

Spoléháme na sociální média jako primární bod interakce a spoléháme na uživatele, že nám pomohou rozšířit naši zprávu a obsah, který vytváříme. Vystavili jsme náš byznys na těchto vnitřních strategiích, které jsou momentálně zodpovědné za 90 % našeho hlavního provozu.

Spousta byznysu dává vůz před koně. Vidí velký trh a usoudí že je horlivý nakupovat. Tohle je chybný přístup pro většinu byznysu ve většině situací. K nalezení dlouhodobého stálého úspěchu online vytvořte nejdříve zapojené a věrné publikum. Tohle publikum zušlechťujte a budujte skrze sociální média. Použijte obsah k nalákání, buďte s nimi v kontaktu a budujte jejich důvěru. Pokračujte v jejich kultivaci a zásobování a vytvoříte aktivum s dlouhodobou hodnotou.

Toto byl příspěvek Daniela Tynskiho, hlavy marketingu BlueGass obsahové marketingové agentury na Floridě, speacializující se na vytváření a propagaci úderného obsahu marketingových kampaní pro byznys všech velikostí.

 Zdroj: ScottMonty.com

Komentáře

  • Jan Ruba

    Článek nedává smysl, moc jsem toho nepochopil. Éra doslovného překládání pomocí Google Translate zasáhla už i Objevit. Stačí si přečíst první větu v originále a první větu v tomto článku.

    • krcmic

       Ja ti ten clanek pak prepisu, abys byl spokojeny, OK? Jinak clanky se prekladaji vsude – na Lupe, Novinkach apod. Bezna praxe. Kdyby tomu tak nebylo, neni moc o cem psat.

  • Teron

    Hmm….ve zkratce nezkoušejte na facebooku prodávat stejně jako v kamenném obchodě, nepůjde to? A můžu ujistit kohokoli, že nepřekládám Googlem, ale pouze vlastní hlavou. Samozřejmě, že jde něco přeložit lépe a výstižněji, čím častěji se na to člověk dívá, tím víc alternativ ho napadá, já jsem článek odeslal ve chvíli, kdy jsem s ním v daném momentu byl spokojený.

Nahoru