Proč odhlučnit auto – trend roku 2017

Vůz, který sjede z výrobních linek, má základní odhlučnění. Často se ale stává, že je používáno skutečně jenom to nejnutnější a tak mnoha lidem taková forma odhlučnění zkrátka nevyhovuje. Logicky se rozhodnou ke kroku, který souvisí s potřebou odhlučnit automobil mnohem lépe. Podívejme se společně na to, k čemu může odhlučnění sloužit, stejně jako se podíváme i na to, jaký je v daných případech ideální postup.

Chci lepší hudbu ve voze

Chci-lepší-hudbu-ve-voze

Právě hudba je jedním z hlavních důvodů, proč se na odhlučnění vozu zaměřit. Pokud milujete kvalitní a hlasitější poslech, vůz s nedostatečným odhlučněním může přinášet různá negativa. Ta mohou být spojena s tím, že se zvuk na mnoha místech celkem nepřirozeně odráží a tím je celý poslech a zážitek znatelně horší. Stejně tak může vlivem špatného odhlučnění docházet i k vibracím. To jsou hlavní důvody, proč se na cestu odhlučnění vozu vydat. Pokud je přirozeně cílem zlepšit vůz s ohledem na dokonalý poslech hudby, je třeba se zaměřit na oblast dveří, ve kterých se nacházejí reproduktory. Správnou volbou by měl být antivibrační materiál, který dokáže skvěle eliminovat právě onen hlavní problém, který může být s hlasitým poslechem hudby spojený. Dveře je třeba dokonale obnažit a následně na ně aplikovat akustickou pěnu, a to o tloušťce alespoň 10 milimetrů. Problémem ale nemusí být ani tloušťka dvojnásobná, díky které získáte ještě lepší vlastnosti. Kdo hledá spíše ekonomičtější variantu, může zkusit protihlukový materiál prodávaný pod obchodní známkou Neoprene.

Chci utlumit zvuk motoru

Chci-utlumit-zvuk-motoru

Druhým důvodem, proč chtít odhlučnění, je samozřejmě to, že tím výrazným způsobem utlumíte zvuk motoru. Užijete si celkově klidnější jízdu, a to i ve chvíli, kdy budete motor točit do vyšších otáček. V tomto směru je primárně důležité zaměřit se na oblast vaší kapoty, jelikož právě ta je tím místem, kde odhlučnění vozu provedete a kde automobilky používají jenom několik základních materiálů. Na spodní část kapoty nejprve aplikujte antivibrační materiál. Pozor na jeho vrstvu, jelikož daný prostor je často omezený a tak je třeba udělat kompromis mezi tím, co přesně požadujete a tím, zda se tam daný materiál opravdu vejde. A to i s ohledem na to, že odhlučnění kapoty není realizováno nutně jenom jednou vrstvou. Je třeba použít i vrstvu druhou. Tou je termoakustický materiál, a to o tloušťce alespoň 15 milimetrů. Kdo poptává odhlučnění motoru ještě o něco důkladnější, může se zaměřit také na přední část podlahového prostoru., Zde už není třeba obávat se tepla a tak plně postačí jenom antivibrační materiál. Jako ideální volba se jeví ten o tloušťce 2,4 milimetrů.

Chci eliminovat hluk ve voze

Chci-eliminovat-hluk-ve-voze

Třetí důvod patří také mezi ty klasické. Hlavně při vysokých rychlostech, například na dálnicích, může hluk ve voze přerůstat únosnou mez. I toto pomůže eliminovat správné odhlučnění. Jak na něj? Nejprve je třeba začít se věnovat podlaze, na kterou je dobré použít klasiku v podobě antivibračního materiálu o tloušťce 2,4 milimetrů. Stejný postup je doporučován i v případě zavazadlového prostoru. Pokud jde o podběhy, je dobré využít antivibrační materiál Bomb o tloušťce čtyř milimetrů, nebo i vrstvu šestimilimetrovou.

Antivibrační materiály určené na odhlučnění vozu dnes nabízí možné kombinace s řadou dalších materiálů. My se dotkneme toho s názvem Neoprene o tloušťce 6 nebo 9 milimetrů. Ten se hodí pro podlahovou část, na kterou však může přijít také vrstva Noiseblock v tloušťce 10 mm. Stejné kombinace je možné realizovat i v zavazadlovém prostoru. Pokud jde o podběhy, je doporučována buď akustická pěna o tloušťce 20 milimetrů, stejně jako není problémem využít i antivibrační dvousložkový tmel, a to hlavně v oblasti podběhů.

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru