Průměrný hráč počítačových her – outsider v pubertě? Ani náhodou!

Nejnovější průzkum nabořil některé stereotypy, které panují o pravidelných hráčích počítačových her a videoher. Představujete si takového pařmena jako kluka v pubertě, který od počítače prakticky nevstane a jediné kontakty má přes internet s hráčem na druhé straně? To je omyl.

Podle průzkumu je naopak průměrný hráč dospělý člověk kolem 35 let, má samozřejmě vlastní práci i rodinu a vybudoval si zvyk dokončit hru za čtyři týdny.

Překvapují vás výsledky? Pokud hrajete, asi ne

Pokud jste sami hráči nebo jste aspoň s tímto prostředím obeznámeni, není to pro vás asi noc překvapivého – koneckonců, určitý pravidelný příjem, plynoucí z dobré práce, je nezbytný k pořizování nových titulů a konzolí. Vše, co ale nějakým způsobem nabourá zažitý stereotyp asociálního podivína, který od počítače vstává maximálně na záchod, prospěje dobré věci.

Ženy „paří“ stejně jako muži

Anketu uspořádala Pixwoo, herní sociální síť, která vznikla v roce 2012 ve Spojených státech a nyní se snaží prosadit v Británii. Kromě věku a rodinné situace zkoumala třeba i pohlaví hráčů.

„Nejenže ženy jsou mezi hráči zastoupeny stejně jako muži, ale především zde mluvíme o dospělých lidech, kteří mají práci a žijí v dlouhodobém vztahu.“

Dvě hádky týdně a 15% rozchodů kvůli hrám

Anketa přinesla také nějaká zajímavá, možná až příliš specifická fakta. Průměrný hráč zůstává kvůli hře vzhůru do 10:58 večer. Pokud ale vznikne nějaká zvláštní příležitost, posouvá se odchod do postele na čtvrt na dvě ráno.

Co se týče výsledků v oblasti sociálních vztahů, jsou dost různorodé. Hraní her se stává příčinou dvou partnerských hádek týdně a 15% lidí přiznalo, že se jim rozpadl vztah z příčin, souvisejících s hraním her. Přátelské vztahy dopadají o něco lépe, hráči mají pět internetových přátelství se spoluhráči. Ve 29% případů takové virtuální přátelství přerostlo v přátelství skutečné, v reálném světě.

Anketa má především za úkol posloužit marketérům sociální sítě. Také je ale pěkné vidět studii, která vykresluje pravidelné hráče jako běžné, sociálně adaptované členy lidské společnosti.

Zdroj: http://www.wired.co.uk/news/archive/2013-07/05/average-gamer

Zdroj obrázku: http://www.wired.co.uk/news/archive/2013-07/05/average-gamer

Komentáře

Nahoru