Tisková zpráva: Průzkum Kaspersky Lab: Finanční společnosti tolerují ztráty z kyberpodvodů

Moskva a Praha, 17. července 2014

 

Průzkum Kaspersky Lab a B2B International odhalil, že 52 % finančních institucí kompenzuje ztráty klientů způsobené internetovými podvody bez hlubšího vyšetřování okolností. Téměř třetina oslovených firem si myslí, že ztráty z kybernetických hrozeb jsou menší, než cena zabezpečení. Přitom podle analýzy Kaspersky Lab kybernetičtí zločinci stále častěji útočí na online platby a způsobují značné škody. Červnového dotazování se zúčastnilo na čtyři tisíce IT manažerů z firem ve 27 zemích, včetně České republiky.

 

Pouze 19 % dotázaných finančních společností a 7 % online obchodů umístilo náklady na kompenzaci ztrát zákazníků mezi tři nejzávažnější dopady kybernetických podvodů. Dle dat z cloudové databáze Kaspersky Security Network na čtyři miliony uživatelů produktů Kaspersky Lab čelilo v roce 2013 pokusu o odcizení jejich peněz (nárůst o 18,6 % oproti roku 2012). Škody přitom pro finanční instituce nemusejí pramenit jen z odcizené částky, ale také z poškozené pověsti a důvěryhodnosti.

 

Platforma Kaspersky Fraud Prevention pro ochranu finančních transakcí nabízí mnohavrstvou ochranu. Kaspersky Fraud Prevention for Endpoints poskytuje zabezpečení klientských zařízení s Microsoft Windows, Mac OS X, Android či iOS. Nástroj SDK umožňuje finančním společnostem vyvinout vlastní aplikace chráněné pokročilými technologiemi Kaspersky Lab.

Serverová složka platformy, Kaspersky Clientless Engine, nabízí prevenci ilegálních transakcí analýzou dat o platbách a identifikací pokusů o kybernetický útok, i když zákazník na svém zařízení nemá žádné bezpečnostní řešení. Platforma obsahuje i přídavné služby sloužící k informování zákazníků o nejnovějších hrozbách a opatřeních k boji proti nim, stejně jako pomoc při vyšetřování bezpečnostních incidentů.

 

Detailní informace o průzkumu Kaspersky Lab a B2B International naleznete zde.

Štítky: ,

Rádi bychom vám nabídli prostor pro vaše tiskové zprávy. Pokud chcete, abychom o vás dali vědět, případně o vaší slevové akci, pořádané konferenci, novém produktu a podobně, můžete nás kontaktovat na emailovou adresu redakce@objevit.cz.

Komentáře

Nahoru