Průzkum: Uživatelé internetu mají rádi cílené reklamy a free obsah

Průzkum: Uživatelé internetu mají rádi cílené reklamy a free obsah

Uživatelé internetu mají v drtivé většině raději volný webový obsah podporovaný reklamou a raději vídají reklamy cílené na jejich zájmy než reklamy náhodné. Zjistil to průzkum Digital Advertising Alliance vydaný tento týden.

Free obsah především

Téměř 69% respondentů průzkumu uvedlo, že obsah jako zpravodajství, počasí a email má na internetu velmi důležitou hodnotu a měl by být zdarma. Více než 75% uvedlo, že upřednostňují, když je obsah webu zdarma a obtěžují je zde reklamy, než aby museli platit za samotný text webu. Jen 9% uvedlo, že by raději platili za obsah a užívali si weby bez reklam. Průzkum ukazuje, že většina uživatelů webu je tak schopna pochopit, že reklama platí volný obsah, uvedl Lou Mastria, výkonný ředitel agentury zpracovávající výzkum. Cílená reklama je prý velmi efektivní, protože na ni klikne dvakrát více lidí než na náhodné reklamy.

Kdo má vybírat reklamu

Na otázku, kdo by měl mít volbu toho, jakou reklamu uživatel uvidí, 75% dotazovaných uvedlo, že by měl nad tímto mít kontrolu sám koncový uživatel. 11% uvedlo, že by měl mít tuto volbu prohlížeč a 9% uvedlo, že by reklamy měla vybírat vláda.

Největší online hrozby

Respondenti byli také dotazováni na jejich největší obavy z Internetu a asi jen 4% jako tyto obavy uvedlo obtěžující a lákající reklamy. Téměř 39% uvedlo, že se nejvíce bojí ztráty identity a 34% uvedlo, že jejich největší starostí jsou viry a malware. Dalších 12% uvedlo, že se bojí sledování dat od vlády.

Jisté je, že velkoplošné reklamní boky jsou na internetu nezbytné, někdo musí poskytované služby zaplatit.

Zdroj: pcworld.com

Komentáře

Nahoru