Pyroterra: Klientovi jsme schopni od 30 000 Kč garantovat perfektní show (3/4)

Jsou mladí, talentovaní a jsou to Češi. Pro to, co dělají, jsou doslova zapálení. Živí je umění, Dostali se dokonce až do semifinále světoznámé soutěže pro talenty  Britain’s Got Talent. Jejich 16. A říkají si Pyroterra.  A protože nemáme možnost zpovídat všech 16 osob, tak v rámci diskriminace mužů jsem vyzpovídal hlavně Pavlu Žákovou. To protože měla největší… talent. A pak jsme si pozvali dalšího člena. Adama Šťastného. Oba nám společně poví, jaké to je se živit uměním. 

Pokud vám unikla první a druhá část rozhovoru, nezapomeňte si je přečíst!

Musíte mít jako umělci něco jako živnostenský list? Anebo celou Pyroterru financuje nějaká jiná firma a vy jste všichni jejími zaměstnanci?

P: Pyroterra je dnes s.r.o., takže fungujeme jako každá normální firma. Všichni umělci jsou pak našimi zaměstnanci. Já jsem jednatelkou a současně jednou ze tří společníků naší firmy.

Byla bys ochotná prozradit, v jakých relacích se pohybují honoráře za podobná vystoupení, která musí zaplatit nejenom platy pro účinkující, ale také náklady na dopravu, ubytování, stravu a další režie?

P: Pro chod naší firmy je především důležité, aby se umělci cítili komfortně nejen v kolektivu, ale aby je i finančně uspokojovala odměna za vystoupení. Máme na umělce vysoké nároky, takže to musí být něčím kompenzováno. Obrovské výdaje pak tvoří pronájmy, pojištění, kostýmy, správa firmy, účetnictví, marketingu a v neposlední řadě neustálý vývoj nových efektů a choreografií. Díky tomu všemu jsem schopna klientovi garantovat perfektní show, její cena se pak pohybuje kolem 30 000 Kč.

Pyroterra_Fireshow_001

Perfektní show si za 30 000 Kč můžete pořídit i vy

To uznávám, není až tak moc. Čekal jsem osobně, že cena bude začínat na částce 100 000 Kč. Ale pojďme dále. Dá se podle vás podobným „řemeslem“ u nás uživit?

P: My se vystupováním živíme. Chce to ale obrovskou dávku úsilí, přesvědčení a originality. Musíte vždy něčím zaujmout a současně to dovést k dokonalosti.

Ve skupině je vás 16. Z toho tak nějak vyplývá, že spolu musíte umět vydržet a nehádat se. Řešili jste třeba nějaké konflikty anebo hádky?

P: Jsem přesvědčena o tom, že jsme přátelský kolektiv. Nefunguje u nás známá souborová rivalita. Naopak se snažíme na všem pracovat společně a vzájemně si pomáhat. Obvykle se musíme rozloučit s lidmi, kteří vytvářejí uvnitř kolektivu konfliktní situace.

A: Je nás opravdu hodně a trávíme spolu dost času, takže spolu musíme taky nějak vycházet. Rozhodně u nás nemá každý svou kancelář a nepotkáváme se jen na obědě. Pracujeme společně každý den a často se stává, že v pěti i více lidech jedeme na několik týdnů do zahraničí a trávíme spolu veškerý čas. Na to už je potřeba silná nátura. A kdo nevydrží, musí z kola ven, naše síla je především v kolektivu.

Pyroterra_Lightshow_011

Lidé, kteří vytváří konfliktní situace, do Pyroterry nepatří

Obraťme teď trochu list. Určitě jste si v tomto složení užili také kopec srandy. Já jsem teď zvědavý na pár nejvtipnějších anebo nejzajímavějších historek z natáčení, které jste společně zažili :-).

A: Vzpomínám si na jedno vystoupení s ohněm na Václavském náměstí, kdy se nám dlažba pod nohama proměnila doslova v kluziště a my jsme chtě nechtě bruslili ze strany na stranu a nebyli schopni dělat skoro nic jiného. Také se nám jednou povedlo vyrazit na vystoupení o dva měsíce dříve. Vždycky jezdíme včas, ale tohle už bylo trochu moc.

Pyroterra si ostatně nehraje jenom s ohněm, ale vaší specialitou jsou také různé světelné show, při kterých používáte vámi vyvinutí unikátní technologii Visual Poi. Můžete nám tedy říci, v čem je tato technologie tak unikátní?

A: Visual poi je nezbytnou součástí našich vystoupení a dává představení nový rozměr. Toto zařízení v rukou umělce vykresluje do vzduchu obrázky, nápisy, loga i fotky. Umožňuje nám prezentovat přímo během představení logo klienta a o to je obrovský zájem. Vše je navíc programováno přesně na hudbu a sladěno s pohyby umělce, vypadá to zkrátka skvěle.

Pyroterra_Visual_Poi_004

S unikátní technologií zvládnou i promítat loga

Já už na začátku zmínil, že jste vystupovali i před zahraničním publikem v rámci talentové soutěže Britain’s Got Talent. Kdy to bylo? A jak jste se dostali do této soutěže a co vás vystoupení v této soutěži naučilo?

P: Bylo to na konci května. Takže teď to jsou dva měsíce.

A: Byla to opravdu skvělá zkušenost. Normálně by bylo skoro nemožné se tam dostat, navíc ze zahraničí. Měli jsme ale štěstí a britská produkce si všimla našich videí z české verze této talentové soutěže a sami nás pozvali. Pak už to bylo na nás. My jsme se této příležitosti chytli a dotáhli to až do semifinále. Jak to vypadalo, můžete zhodnotit sami na videu. Nejtěžší pro nás bylo vše načasovat přesně na vteřiny. V přímém přenosu do televize si nemůžete dovolit žádné chyby. Ale britská produkce nám hodně pomohla a snažila se vyřešit každý problém, na který jsme přišli.

Jaké problémy vás třeba během účinkování v Británii potkaly?

P: Nejzásadnější problém nás potkal v prvním kole. Na poslední chvíli jsme se dozvěděli, že nesmíme použít žádné pyrotechnické efekty. Ty jsou ale stěžejní součástí našich závěrů, takže tím naše show hodně utrpěla. V divadle existuje takzvaná železná opona. Ta se v případě požáru automaticky zasouvá. V Londýně bylo pódium ale postaveno tak, že o pár centimetrů přečnívalo za tuto linii a tím pádem by bezpečnostní prvek nefungoval, nebylo by totiž možné oponu spustit. A tak nám zakázali veškeré pyrotechnické efekty. Přesto jsme postoupili do semifinále! :-)

Naše krásné povídání jsme zakončili ještě čtvrtou částí.

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru