Nové tlačítko To se mi líbí

Nové tlačítko To se mi líbí

Je přítomné téměř na všech webech a podle produktového manažera Linga Bao je „jedním z nejcennějších majetků Facebooku“. Představujeme vám tlačítko „To se mi líbí“, které bylo právě včera redesigováno. Tedy práce na designu trvala zhruba 6 měsíců, ale představení nové verze proběhlo teprve včera. Tak se pojďme podívat, jaká novinka na nás bude za nedlouho zírat ze všech webů.

Když redesignujete něco, co se objevuje na 7,5 milionech webů, je docela důležitý každý detail. Každý pixel, který změníte, a každý odstín barvy, který použijete,  budou zobrazovány 22 miliardkrát denně. Facebook se promýšlením vzhledu tlačítka „To se mi líbí“ od jeho spuštění v roce 2010 vlastně ani nijak moc nezabýval. To stávající vyhovovalo. A v té době vlastně ještě ani nemohl předvídat rozsah, s jakým se tlačítko rozšíří. 

„Vymyslet design, který bude dobře vypadat na všech webech v různých měřítkách a v různých prohlížečích je docela těžký úkol.“

Včera Facebook představil novou verzi tlačítka „To se mi líbí“, zářivě modrý design s písmem Helvetica. Předchozí verze vypadá ve srovnání s tou novou najednou tak bledá a stará. Snad ještě důležitější ale je, že Facebook odstranil palec nahoru. Místo něj bude tlačítko zdobit prosté logo „F“.

Nicméně dávat tlačítkům nový design není tak lehké, jak to vypadá.

„Není to snadné navrhovat tlačítka používaná po celém internetu,“ říká Bao. „Produkt má mnoho jedinečných omezení a je používán na mnoha webech v různých kontextech.“

Jedním z takových omezení jsou prohlížeče. Bao navíc vysvětluje, že je třeba tlačítko „přeložit“ do stovek jazyků bez toho, aby se rozhodilo na další řádek nebo jinak změnilo. Můžete se vám tak zdát, že jsou to přece jen tlačítka, tak proč to trvalo tak dlouho, ale vězte, že je to opravdu těžký úkol. Bao také potřeboval svůj návrh schválit od designérů společnosti, osobně od Marka Zuckerberga a ještě od pár dalších lidí. Celé úsilí tedy od začátku až do konce trvalo šest měsíců.

likeButtonRedesignFacebook

Nová podoba tlačítka Like

Kromě změny designu se Facebook ještě snaží párovat tlačítka „To se mi líbí“ a „Sdílet“. Myslí si tak, že by to mohlo weby více přesvědčit používat obojí. Spousta lidí mezi nimi nemusí vidět rozdíl, ale ten tu je. Tlačítko „To se mi líbí“ pouze sdílí obsah na Facebook (přátelům se zobrazí, že se vám něco líbí), zatímco „Sdílet“ umožňuje přidat před odesláním příspěvku komentář nebo sdílet příspěvek jako soukromý atd.

V testech, které Facebook prováděl, se ukázalo, že na nová tlačítka kliknou uživatelé častěji než na ty stará. Možná je to díky té odvážnější a viditelnější barvě. Jak jsou weby stále více zaplavovány spoustou obsahu, obrázků a odkazů, musí se i jedna z nejpopulárnějších internetových stránek na světě snažit vyniknout.

Zdroje: The Verge, Facebook, TechCrunch

Komentáře

Nahoru