Reklamní kampaně 2017: „MEET GRAHAM“ – tělo, které může přežít dopravní nehody
Začátkem každého roku se vyhodnocují nejúspěšnější počiny roku minulého. V tomto článku se dozvíme o nejlepších reklamních kampaních v roce 2017. Agentura Gunn report zveřejnila jejich žebříček.
Gunn report sestavuje žebříčky toho nejpovedenějšího, co je v reklamním světě vytvořeno. Příznivci marketingu a reklamní tvorby se dočkali, Gunn report konečně zveřejnil žebříček nejlepších reklamních kampaní za rok 2017.
Jasným vítezem je kampaň s názvem „Meet Graham“. Reklama byla stvořena za účelem zvýšení bezpečnosti na silnicích a to pro australskou Komisi dopravních nehod. Tvorba kampaně byla vložena do rukou agentury Clemenger BBDO. Konceptem reklamy byla postava jménem Graham, která má tělesné dispozice uzpůsobené tomu, aby měla šanci přežít dopravní nehodu.
Dle žebříčku Gunn report byla druhou nejúspěšnější kampaní Fearless girl. V shotu je zaznamenán vznik železné postavy malé dívky, až po její celosvětový význam mezi veřejností. Socha je postavena před slavného zuřícího býka z Wall Street. Symbolizuje nebojácnou dívku, která si jde za svým cílem a je odhodlaná potýkat se s překážkami. Pravděpodobně je to nový oblíbený symbol k fotografování na sociální sítě.
Třetí místo patří známe značné Pedigree. Zacílena byla především na starší generaci, která našla zalíbení v péči o psí mazlíčky. Vytvořila ji Colenso BBDO, agentura z Nového Zélandu.
Nejlepší kampaně v roce 2016?
Minulý rok měla nejlépe vyhodnocenou reklamní kampaň značka KENZO. V reklamním shotu se branding neobjevil ani jednou, přesto byla reklama strhující a zapamatovatelnou. Kampaň ovládla modelka tančící v luxusních prostorech. V pořadí druhá nejlepší byla reklamní kampaň automobilky Audi. Hlavním akterém nebyl jeden z luxusních vozů, ale dinosaurus Rex připodobněný k životu člověka. Dinosaurus nalezl to, co mu v životě chybělo, bylo to nové Audi. Dalšími byly kampaně pro Nike, SickKids, Volvo, Under Armour, Allegro etc.
Zdroj, text/foto: warc.com
Komentáře