Řemeslníci se neumí prezentovat na internetu

Společnost NetDirect provedla průzkum s 525 respondenty a zjišťovala u nich, která odvětví se v Česku neumí prezentovat na internetu. Neptali se žádných odborníků, kteří by weby možná ohodnotili jinak, odpovídali běžní lidé. Nicméně zaujmout běžné lidi je prvotní úkol všech firemních webových stránek.

Společnost NetDirect patří mezi české největší tvůrce e-shopů. Internetové obchody tvoří pro různá podnikatelská odvětví, protože dnes se na internetu prezentuje kde kdo. Ale ne kde kdo má kvalitní webovou prezentaci. Určitě také občas objevíte nějaký web, ze kterého se vám chce zvracet. Nicméně nejde jen o vzhled. Lidé si stěžují třeba na to, že je na webu málo funkcí nebo nedostatek informací.

Ve skutečnosti si 9 z 10 lidí myslí, že se někteří obchodníci na internetu neumí dobře prodat.

Nejhorší jsou řemeslníci

Z výzkumu vyplynulo, že nejhůř si vedou drobní řemeslníci, opraváři, zámečníci a elektrikáři. Jejich webové stránky se nelíbí téměř 2/3 obyvatel a není se čemu divit. Situace je pochopitelná, malí živnostníci si nemohou dovolit dávat tisíce (nebo rovnou desetitisíce) za profesionálně vytvořený web.

„Dobří řemeslníci jsou přitom nedostatkovým zbožím a sehnat nějakého jinak než přes osobní kontakty je takřka nemožné. Prostřednictvím dobrých zákaznických referencí na jednoduchých webových stránkách by přitom jejich služby mohlo využít daleko více lidí,” okomentoval Marek Krška, marketingový a obchodní ředitel společnosti NetDirect.

bstav

Co taky můžete čekat od webu z roku 2010? (blazek-stavby.cz)

Druhé místo obsadili lékaři

Co se lidem dále nelíbilo, jsou weby zdravotnických zařízení a lékařů. Kritizovali je především muži a konkrétně měli připomínky k nevyužitému potenciálu. Je pravda, že zrovna v oboru zdravotnictví by se dalo web využít k sofistikovanějším účelům než jen základním informacím. Za vhodné by většina respondentů považovala možnost objednání přes internet nebo zobrazit konkrétní reference.

„Především soukromé ordinace mají v internetovém světě velké rezervy. Jen minimum jich má odpovídající webové stránky, přitom právě lékaři na nich mohou mít spoustu užitečného obsahu i služeb. Např. jednoduchá možnost vybrat si vyhovující termín a objednat se na kontrolu online by ušetřila čas pacientům i sestřičkám,“ doplnil Marek Krška.

poliklinika_chotebor

I takhle může vypadat web zdravotnického zařízení (poliklinika-chotebor.cz)

Mimochodem nejvíc nespokojení jsou s webovými stránkami řemeslníků a lékařů obyvatelé Prahy a mladí lidé.

97 % lidí ve věku do 26 let má k webovým prezentacím nějakou výtku.

Nejlépe si vedou hotely

Abychom jen nekritizovali, z průzkumu vyplynula i jedna pochvala, kterou si zaslouží penziony a hotely. Jejich weby se nelíbí pouhému 1 % dotázaných.

rodinny_penzion

Samozřejmě že se vždycky najdou výjimky… (hrubasy.cz)

Z dalších zajímavých zjištěných údajů jmenujme například:

  • weby poskytovatelů stravovacích služeb považuje za nejhorší 8 % lidí
  • s nedostatečnou nabídkou služeb autoservisů na internetu mají problém spíše ženy
  • mezi lidmi nad 45 let je jen 86 % nespokojených s webovými službami firem (u mladších se číslo blíží 100 %)

My s lidmi, kteří jsou nespokojení s některými webovými stránkami, plně soucítíme. Však se snažíme přinést do světa webových prezentací osvětu a nenápadně upozornit, že určité věci se do roku 2015 už vážně nehodí. Mrkněte na weby na hovno a pokud nějaký podobný, ze kterého vám bude lítat hlava kolem, objevíte, určitě nám na Objevit dejte vědět!

Komentáře

Nahoru