Resident Evil 6

[raw][hodnoceni][/raw]

[raw][/raw]

Žánr: adventura, 3d person akce
Platforma - PC/ PS3/ X360
Forma: placená
Multiplayer: ano
Vydání - 22.03.2013
Vývojářihttp://www.capcom.com/
Autor recenze - Patrik Chlumecký

Nebezpečný virus je stále mezi námi. Tajemné prostředí, strach ukrytý pod každou scénou, mlaskavé zvuky, chrčení a křik obětí, které omylem vběhli do spárů hladových mrtvol. Přesně tak působily první díly, ovšem od jistého času už jde jen o akcí nabitou prkotinu.

Minimální požadavky

OS:/ XP /7
CPU: - CPU: 2.4 GHz dual core CPU or better
GPU: Nvidia 8-series or AMD Radeon 3000 series graphics cards.
HDD: 10 GB
RAM: 2GB of system memory
DX: DirectX 9.0c (včetně) nebo vyšší

Konečně Resident – anebo ne

Ani nevíte, jak jsem se těšil na další díl po nepovedené pětce. Říkal jsem si, že tentokrát se Capcom pochlapí a tvůrci přijdou s něčím, co dělalo Residenta Residentem ještě za časů PS1. Dříve akční adventura s nezaměnitelnou atmosférou, se bohužel proměnila v mainstreamovou řež. Tvůrci se snad od 4. dílu začali bát, že by si Residenta už nikdo nepořídil, ovšem opak je pravdou. Cestu, kterou nastavili, je přivede do záhuby a já osobně si už 7 pod taktovkou Capcomu nekoupím.

Když jsem Residenta zapnul a, tak jsem po asi první desítce minut pochopil, že stojím před akční hrou, plnou nesmyslných pohybů. Neříkám, Resident Evil má silné momenty, ale celkově jde o komerční titul jako řemen. Nic originálního

Resident Evil měl vždy silný příběh

1Když si ještě zavzpomínáte na RE 0-3 a CV 4-5, tak zjistíte, že příběh těchto dílů na sebe krásně navazoval. Vše dávalo smysl a s jednotlivými postavami se záměrně šetřilo. Dokonce se někteří ani za 16 let hraní nepotkali. Takový Leon se nikdy nepotkal s Jill ani Weskerem či Chrisem. Absence tohoto prolínání dala šanci postupně rozvíjet příběh každého z nich. Samotný hráč se v každém díle setkal s nedostatkem informací.

Teprve až postup ve hře nám odhaloval, co se vlastně s planetou stalo a kdo za tím vším stojí. Resident Evil 6 je po této stránce chudým pocestným, který nepřináší zhola nic. 4 postavy, jejichž potenciál zůstal skrytý pod peřinou, příběh nula. Jediné co nám musí stačit je, že Umbrella vypustila mrtvý hlavy, tak je pojďte rozsekat. Musím se však zeptat – není to málo? Nezaslouží si Resident jako takový trochu více? Resident Evil 6 nenabízí žádné tajemství, pouze zběsilé střílení, které musí omrzet každého skalního fandu.

A jak se mi to vlastně hrálo

Ani jedna postava mne nenadchla a to jsem vyzkoušel všechny. Příběhové linky jsou naprosto odfláknuté, videosekvence nudné a dlouhé (ještě, že se to dalo Skipnout, jinak bych to snad ani nedohrál) a mluva jednotlivých hrdinů se spokojí pouze s hláškami – Jdeme na ně. Ale nazpět k jádru věci. Hratelnost je ve své podstatě vystavěna na neustálých WOW efektech a protkaná otravnými QTE. Neustále jste nuceni mačkat nějaké tlačítka a to opravdu v rychlém sledu. Hlavní postavy se pořád válejí po zemi a váš partner zaskakuje defibrilátor. Jedna mířená rána na hrudník vás postaví na nohy.

a kam vývojáři zašili strach a atmosféru?

Hra ve mne vyvolávala pocit, že spíše hraji nějakou akční střílečku, než kdysi slavnou nejtemnější adventuru historie herního průmyslu. A když na mne nakonec vyběhl dinosaurus, ryba a já nevím co ještě, tak jsem zkontroloval, jestli jsem opravdu na krabičce zahlédl 18+. Kdyby vymazali krev, byla by to dobrá fantasmagorie pro malé děti. Já neříkám, že je toto nějaká novinka, ale zde to působí příšerně céčkově.

Jakmile jde do tuhého, tak každou chvílí ležím na zemi, plazím se pryč, střílím jako o život do mlhavého oparu, než mne kolega postaví na nohy. Něco takového si mohli odpustit. Kvalitních scén, které dokážou rozpumpovat adrenalin je zde málo. Češtinu do hry nepotřebujete a čekat na soumrak už také nemá cenu. Resident Evil 6 do několika let upadne úplně v zapomnění.

Komentáře

Nahoru