Responsivní webdesign

Je-li webová stránka responsivní, tak v každém zařízení, ať už je jakkoli velké, se zobrazení stránky přizpůsobí jeho tvaru. To znamená, že zobrazení stránky bude optimalizováno pro všechny druhy nejrůznějších mobilních zařízení (náhrady stolních PC, které lze přenášet a využívat je například na cestách) jakou jsou mobily, notebooky, netbooky, tablety, iPady apod, a to díky kaskádovým stylům.

V reálném čase vyhodnocuje responzivní design parametry daného zařízení a přizpůsobuje se jim. Ať už uživatel prohlíží web na počítači, v tabletu na šířku, v telefonu na výšku nebo jakkoli jinak, zobrazí se mu vždy plně přístupný a použitelný.

Výhody responzivního designu

  • Roste množství uživatelů, kteří využívají k přístupu na web mobilního zařízení. A tedy nutnost přizpůsobit web, aby správně zobrazoval obsah právě pro mobilní zařízení.
  • Responzivní design umožňuje provozovateli využívat jednu verzi webové prezentace pro všechna různá zařízení (dalšími možnostmi jsou oddělené webové verze pro jednotlivá zařízení, případně vytvořit mobilní aplikaci sloužící pro prohlížení daných webových stránek pro iOS, Android, Windows Phone). Díky responzivnímu designu ušetří i provozovatel – má nižší náklady na správu obsahu, jelikož aktualizuje se obsah pouze u jedné prezentace.
  • Nižší náklady na vývoj oproti mobilní verzi webu, jelikož opět musí vyvíjet a testovat jen a pouze jednu verzi webu.
  • I když mají uživatelé velký displej, ne vždy mají okno prohlížeče otevřené na celou obrazovku. S responzivním webem uživatel nikdy neuvidí ohyzdné horizontální skrolovátko, rozházené prvky webu

Komentáře

Nahoru