Dnes vyšlo 1 článků

Restaurace špatných objednávek slaví obrovský úspěch. V čem spočívá?

Restaurace špatných objednávek slaví obrovský úspěch. V čem spočívá?

Zaměstnat seniory trpící Alzheimerovou chorobou je pro většinu podnikatelů naprosto nesmyslná myšlenka, jeden japonský restauratér se ji však chytil a založil na ni svůj byznys plán. V jeho podniku, přiléhavě nazvaném „The restaurant of order mistakes“, vám pokrmy přinesou pacienti s demencí. Nikdy si tak nemůžete být jisti, že obdržíte talíř s tím, co jste si objednali. Hosté jsou přesto nadšeni.

Knedlíčky místo hamburgeru

Tokijská restaurace zahájila pilotní provoz v červnu letošního roku a netradiční koncept brzy slavil úspěch. Neobvyklí číšníci, jejichž paměť postupně degeneruje a v mozku rychle ubývá neuronů, se při roznosu objednávek nemohou opřít o vzpomínku na to, co jim hosté sdělili. Fungují tak de facto v režimu náhody. Obdrží-li host jídlo, které si přál, jedná se spíše o ojedinělý úspěch. Kvůli tomu však návštěvníci do tokijského podniku nepřicházejí. Jeho kouzlo spočívá právě v tom, že ať už si objednáte cokoliv, nakonec vám sympatický stařeček s úsměvem předloží pravděpodobně něco zcela jiného. Popularitu restaurace pomohla rozšířit třeba návštěva úspěšné japonské foodblogerky Mizuho Kudo. „Objednala jsem si hamburger, ale přinesli mi knedlíčky gyoza. Ale byly vynikající,“ popsala svůj zážitek s tím, že z číšníků a servírek vyzařovala mimořádně dobrá nálada.

Restaurace pro nudisty a další kuriozity

Japonský podnik však není svou neobvyklostí ojedinělý. Netradičních konceptů v restauratérském byznysu totiž poslední dobou přibývá. Strávníkům již nestačí klasický systém objednání a následné konzumace zvoleného pokrmu, očekávají od své večeře něco navíc – nejlépe zážitek, na který jen tak nezapomenou.
Již v loňském roce byla v Londýně otevřena „nahá“ restaurace, určená – jak název napovídá – pro hosty v rouše Evině či Adamově, které budou obsluhovat stejně (ne)odění číšníci.

O rozruch se postarala rovněž jedna čínská restaurace ve městě Chang-Čou, která svým návštěvnicím nabízela slevu v závislosti na velikosti jejich poprsí. Kontroverzní podnikatelský nápad však vyvolal nevoli úřadů a restaurace tak brzy přišla o licenci, třebaže neobvyklá strategie zabrala a návštěvnost podle majitelů vzrostla až  o pětinu. Funguje sice dál, musela však z ulice stáhnout poutač s výmluvným přehledem nabízených slev.
A do třetice se ještě jednou podíváme do Japonska, zde totiž kromě výše zmíněné restaurace špatných objednávek můžete pojíst třeba i v podniku s názvem Kajabukija. Čím je výjimečný? Jídla zde roznáší bezmála třicítka cvičených makaků.   

Po maturitě zamířila na Filosofickou fakultu UK a potom se vrhla do psaní. Přispívá na řadu webů i tištěných časopisů, věnuje se copywritingu a hraje si s češtinou. Taky miluje čtení, takže týdně přelouská tři čtyři romány. Když právě nedělá nic z toho, vypomáhá v prodejně ovoce a zeleniny nebo sportuje. Zajímá se o média, psychologii a historii obyčejných věcí. Je nekuřačka a abstinentka, miluje mrkev a nesnáší kmín.

Komentáře

Nahoru