Reuters v Číně přibyl na seznamu blokovaných stránek

Reuters v Číně přibyl na seznamu blokovaných stránek

Zpravodajský servis Reuters to sice vydržel obdivuhodně dlouho, ale už došlo i na něj. Přidal se k známým zpravodajským portálům, jako je Bloomberg, New York Times nebo Wall Street Journal, a už je v Číně také blokován. A víte, kdo o tom informoval? Ano, napsali o tom přímo na Reuters.

Není výjimkou, že jsou webové stránky hlavních zpravodajských organizací v Číně občas nedostupné. Jakmile někdo informuje o něčem, o čem čínská vláda nechce veřejně mluvit, web je na nějaký čas down a pak zase začne fungovat.

Snad to bude jen dočasné

Také Reuters už se to několikrát stalo, jenže tentokrát je to vážnější. Nedostupné jsou obě verze (čínská i anglická) a problémy trvají už od čtvrtečního večera. Důvod ale dosud není jasný. Na Reuters v poslední době nevyšel žádný článek, který by se čínské vládě nemusel líbit.

„Reuters se zavázal k poskytování spravedlivé a pravdivé žurnalistiky po celém světě. Uvědomujeme si velký význam zpráv o Číně pro všechny naše čtenáře a doufáme, že náš web bude v Číně brzy obnoven,“ uvedl mluvčí Reuters.

Cenzuru webů v Číně sleduje stránka Great Fire, která mimochodem nedávno musela čelit silnému DDoS útoku. Obdržovala 2,6 miliardy žádostí za hodinu (2 500 x více než obvykle), což jim zdražilo hosting na 30 000 dolarů denně, takže musí žádat veřejnost o finanční pomoc.

greatFire

Great Fire čínskou cenzuru zatím obchází

Pachatel není známý, ale útok přišel jen pár dní poté, co Wall Street Journal vysvětlil, jak Great Fire používá cloudová úložiště, aby se vyhnul čínskému cenzurování. Udělejte si z toho závěr sami.

Zdroje: Reuters, TechCrunch, Panteres, fotka: Flickr - tipani

Dlouholetá podpora týmu.

Komentáře

Nahoru