Tisková zpráva: Riziko investic do systémů pro komunikaci a spolupráci

Riziko investic do systémů pro komunikaci a spolupráci

Investice do centralizovaných systémů pro komunikaci a spolupráci mohou být vysoce rizikové, pokud nebude zajištěno dobré přijetí těchto systémů ze strany zaměstnanců

Výzkum společnosti Dimension Data ukazuje, že kontrola a profilování zaměstnanců jsou důležitými kroky k dosažení rychlé návratnosti vložených investic

Díky strategické důležitosti centralizovaných systémů pro komunikaci a spolupráci (UCC – Unified Communications and Collaboration) pro firmy, které chtějí lépe využívat podnikatelské příležitosti, lze očekávat, že IT specialisté ve velkých firmách, kteří mají rozhodovací pravomoc, budou do služeb a infrastruktury spojené s podporou těchto UCC systémů během následujících dvou let investovat částku 53 milionů dolarů. Toto je závěr nového výzkumu, který dnes zveřejnila firma Dimension Data, globální poskytovatel řešení a služeb v oblasti IT a ICT.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120402/NE80686LOGO )

Nedávno firma Dimension Data pověřila specializovanou společnost Ovum, aby provedla globální průzkum na americkém kontinentě, v Austrálii, Asii, Evropě a Jižní Africe, zaměřený na využívání centralizovaných systémů pro komunikaci a spolupráci (UCC). V rámci průzkumu firma oslovila více než 1 320 specialistů na ICT ve firmách a 1 390 zaměstnanců ve firmách z řady různých oborů v 18 zemích světa.

Podle průzkumu Dimension Data 2013 Global UCC Study více než 78% IT specialistů s rozhodovací pravomocí uvedlo, že mají v současné době strategický plán a rozpočet na zavedení „vybraných komponent“ UCC systémů. Kromě toho má 43 % z nich rozpočet na „většinu komponent“ systémů UCC a 42 % respondentů uvedlo, že by rádi získali rozpočet na investici do „všech nebo alespoň většiny aspektů“ systému UCC.

„Toto je překvapivý posun,“ říká Craig Levieux, generální ředitel divize konvergentní komunikace ve firmě Dimension Data, „zejména v situaci, kdy ekonomické podmínky a provozní omezení obvykle způsobí přibrzdění investic do komunikačních technologií. UCC systémy dosud nebývaly zahrnuty do strategického plánování informačních a komunikačních technologií (ICT). Do nedávna byly systémy UCC do značné míry synonymem pro firemní PBX sítě a myšlenky vytvořit a zavést samostatnou strategii pro UCC byla i velkým firmám cizí.“

„Více než 61 % specialistů z oboru IT s rozhodovací pravomocí, kteří v posledních dvou letech učinili významnou investici do UCC systémů, uvádí, že jim tato investice přinesla měřitelnou úsporu nákladů, že tento systém zaměstnanci dobře přijímají a přispívá ke zvýšení produktivity práce. Toto je důležitá zpráva pro organizace, které nepovažují centralizované komunikační systémy za strategický nástroj pro zvýšení produktivity a snižování nákladů.“

V současné době zatím existuje rozdíl mezi tím jak systémy UCC vnímají organizace a jejich zaměstnanci. „Náš průzkum ukázal, že organizace nedokážou pořádně vyprofilovat a vyhodnotit požadavky svých zaměstnanců,“ vysvětluje Levieux. „Tento nedostatek povědomí mezi zaměstnanci tak představuje riziko pro úspěšnost investice do UCC, jejichž schvalování je na pořadu dne v představenstvu řady firem, a to zejména v případě, kdy je investice do UCC spojena s očekáváním zlepšení obchodních procesů a zvýšení produktivity.

„Když jsme analyzovali strategický přístup firem, které přechází na UCC, trendy typu BYOD (Bring Your Own Device – Přineste si vlastní zařízení), orientaci na mobilitu pracovních sil a společenskou spolupráci a snahu o zvýšení akceschopnosti podnikání, byli jsme překvapeni, že jen 38% velkých firem uvedlo, že nějakým způsobem profiluje uživatele svých komunikačních sítí. Z těch, kteří to nedělají, kolem 20 % nevědělo, že něco takového existuje. Mnohem více alarmující je ale skutečnost, že 21 % firem si myslí, že všichni jejich zaměstnanci mají stejné požadavky a 13 % si dokonce myslí, že profilování nepřináší žádnou hodnotu.

„Organizace, které chtějí připravit nebo obnovit strategii v oblasti UCC, je zpětná vazba od zaměstnanců zásadní. V době, kdy si zaměstnanci nosí do práce svá vlastní zařízení, může být propast v porozumění mezi osobami s rozhodovací pravomocí a řadovými zaměstnanci velmi velká a může být spojena se vznikem velmi vysokých nákladů. Je důležité zajistit pozitivní přijetí investic do UCC ze strany uživatelů, a to zejména v době, kdy zaměstnanci budou získávat přístup ke stále většímu počtu UCC aplikací a očekávají tak podporu různých zařízení a také to, že tyto aplikace splní jejich požadavky. Pokud se tak nestane, bude přijímání těchto systémů daleko za očekáváním, tak jako je tomu dnes u řady UCC aplikací,“ říká Levieux.

Další informace

Hilary King, PR manažerka

Dimension Data Holdings plc

Tel. : +27-11-575-6728

Mobil: +27-82-414-9623

Email: Hilary.king@dimensiondata.com

Zdroj: ČTK/Protext

Komentáře

Nahoru