Robin Holešínský: Delibarry je pro nás klíčovým projektem a snažíme se ho každým dnem a týdnem vylepšovat (2/2)

Robin stojí za vznikem několika startupů. Každý je svým způsobem originální a jinačí. Nejinak je tomu i u projektu Delibarry, jenž patří k jeho nejnovějším přírůstkům. Delibarry je doručovací služba, která by měla zjednodušit posílání balíků do zahraničí. S Robinem jsme již absolvovali první část našeho rozhovoru, doporučuji přečíst!

Stále platí, že jste schopní doručit jakýkoliv balíček po Evropě do 48 hodin, po světě do 72 hodin?

Platí, že po ČR doručujeme do 24 hod, po Evropě jsme schopni doručit kamkoliv do 48 hod (je nutné si však přiobjednat expresní přepravu) a do světa 96 hod.

Máš pravdu, že jsme z počátku komunikovali do světa oněch 72 hod, ale velmi rychle jsme pochopili, že jsou destinace, kde bychom tento náš slib nemohli dodržet, a proto je těch 96 hod. reálnějších. 

screenshot

Jste schopní doručit balíček ve stejném časovém rozmezí, i když jej posílám víkendu anebo třeba v době svátků? Anebo tato doručovací lhůta platí jen v pracovní dny?

Platí jen pro pracovní dny. Také je potřeba brát v potaz svátky v cílových destinacích, které jsou odlišné od těch našich.

Co když budu chtít odeslat třeba balíček o váze 100 kg? I ten jste schopní doručit do 4 dnů kamkoliv po celém světě?

Ano, jsme. :)  

Co v případě stížností? Na koho se mohu obrátit a jaká mám práva, když dojde k poškození anebo nedoručení zboží?

Samozřejmě jsme již zaznamenali první stížnosti a také první reklamace. V případě, že se něco stane se samotným obsahem balíčku vždy záleží na pojištění. Do 5000 Kč poškození bereme na sebe, u cennějších balíčků je potřeba si připlatit. Reklamace vyřizujeme zpravidla do 7 dnů. 

Co když mi zboží nebude doručeno ve vámi proklamované lhůtě? Mám nárok na slevičku? :-)

Je pravda, že lhůta doručení není garantována. Ale 95 % zásilek je doručeno ve stanovený termín. Zbylých 5 % je přesně ten důvod, proč termíny garantovat nemůžeme – občas doručení překazí nehoda, porucha, nepříznivé počasí nebo zácpy.

V případě, že nedodržíme lhůtu však nabídneme odpovídající kompenzaci.

Jak třeba pozdní doručení kompenzují anebo řeší konkurenční služby?

Vždy záleží na délce zpoždění. 1-2 dny většinou nehrají žádnou roli, u větších zpoždění se dá již balíček reklamovat. Pro nás jsou však i ty 1-2 dny až příliš.

Co všechno musím vyplňovat, když budu chtít poslat balíček do zahraničí? Česká pošta má takový krásný nekonečný formulář pro sadomasochisty, jehož samotné vyplnění považuji skoro za zázrak. Jak je to u vás? Musím také procházet podobnou procedurou? Nebo je tento proces u vás daleko jednodušší?

U nás je tento proces daleko jednodušší. Snažíme se o to, abychom zákazník nemusel vyplňovat zbytečné informace navíc. U zásilek po Evropě (včetně po ČR) je to opravdu jednoduché, stačí znát jen hmotnost a obsah zásilky (hrubý nástřel).

U zásilek doručovaných po světe ovšem uživatel musí zadat i konkrétní rozměry zásilky.

Sám asi víš, jak je docela složité zjišťovat různá PSČ z celého světa. Co když budu chtít poslat balíček a zkrátka tento údaj neznám? 

Z pohledu implementace je automatické doplnění PSČ na základě města a adresy extrémně složitý proces, na který aktuálně nemáme kapacity, ale možná nám některý z Vašich čtenářů poradí API, které toto umí. :) Tz. že PSČ je nutné znát, případně si ho dohledat na webu.

Do budoucna se však nebráníme ničemu. Delibarry je pro nás klíčovým projektem a snažíme se ho každým dnem a týdnem vylepšovat. Ať už na základě feedbacku od zákazníků, tak z dat různých analytických nástrojů jako je MixPanel či Hotjar.

Je možné si nechat balíček posílat Delibarry i po ČR? Tedy z Prahy například do Brna? A pokud ano, jak to vychází cenově v porovnání třeba například s Českou poštou?

Již jsem se o tom zmiňoval. Nabídneme lepší cenu bez nutnosti stát fronty na pobočkách. Pro zákazníka win/win situace. :)

Kolik už vlastně Delibarry doručilo zásilek?

Aktuálně jsme na cca 300 balíčcích. Většina z nich po ČR, ale často řešíme i Čínu, USA či VB.

Poslední roky se s podobnými doručovacími službami roztrhl pytel. V čem chcete vy budete lepší? 

Hlavní odlišení přijde až právě s připravovanou službou pro firmy, nicméně si věřím, že dokážeme nabídnout vždy o něco málo navíc než konkurence. 

Robine, kdo vlastně stojí za službou Delibarry?

Za službou stojím já a můj kolega Martin Janošík, který má bohaté zkušenosti s importem zboží z Číny, ale i z USA.

Robin s Martinem Janošíkem

Robin s Martinem Janošíkem

Jaké máte s Delibarry plány do budoucna a jak toho chcete docílit?

Nás hlavní cíl je vytvořit globální službu na přepravu menších balíčků. I proto jsme se rozhodli celou službu spustit pod americkou firmou. Aktuálně služba běží jen v ČR, ale v následujících týdnech plánujeme spustit anglickou verzi a pak už nás čeká tvrdé vyjednávání v USA, kde má kolega bohaté kontakty. 

Robine, děkuji za vyčerpávající rozhovor.

PRVNÍ ČÁST ROZHOVORU, ZDE!

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru