Neuvěřitelný příběh Roye Raymonda, který založil nejznámější značku Victoria’s Secret a pak skočil z Golden Gate Bridge

Chtěl jen prádlo pro svou ženu, místo toho založil obchod s luxusním dámským prádlem

Pokud jste podobně jako já, více jak stokrát, viděli film “Social Network”, nedozvíte se skoro nic nového. Právě v tomto filmu byla menší pasáž, kde představitel Seana Parkera (spoluzakladetele služby Napster), vypráví neuvěřitelnou cestu úspěchu Roye Raymonda.

Největším paradoxem je, že právě Roy chtěl na samém počátku jen koupit pro svou ženu obyčejné spodní prádlo. S dobrým záměrem přišel tedy do obchodu se spodním prádlem a hned, jakmile se začal rozhlížet, viděl prodavačky, jak se na něj dívají jako na dalšího úchyla a perverzáka. Když následně zjistil, že ostatní jeho přátelé zažili podobnou zkušenost, rozhodl se, že otevře obchod, kde si člověk nebude připadat jako úchyl. A tak nějak se začala psát historie nejznámější značky, kterou zastupují jen ty nejkrásnější modelingové tváře celého světa – Victoria’s Secret.

Spodní prádlo nebylo sexy, bylo jen o praktičnosti a pohodlnosti

Roy si pro svůj plán nemohl vybrat lepší dobu. Během 50. a 60. let totiž všichni vnímali spodní prádlo jako běžnou součást oblečení, nikoliv jako něco sexy. Bylo to hlavně o dostupnosti a praktičnosti, nikdo moc neřešil, jak v tom vypadá.

Ale to vše se zlomilo v roce 1977 s příchodem nejlepší módní značky na světě! 

Roy Raymond, zakladatel Victoria's Secret

Roy Raymond, zakladatel Victoria’s Secret

Dá se říci, že Roy změnil kompletně přístup k módě. Otevřel revoluční obchod, který na sebe během prvního roku vydělal více jak půl milionu dolarů. A vzhledem k tomu, že byznys šlapal jak po másle, na konci roku mohl vykazovat roční příjem 4 milionů dolarů (v té době naprostá bomba).  Ale i tak se ocitl na hranici bankrotu. Stále tomu totiž něco chybělo.

Prestižní modelka Lindsay Ellingson

Modelka Victoria’s Secret Lindsay Ellingson

Právě v těchto “krušných časech” jeho obchod navštívil byznysmen Leslie Wexner. Jakmile viděl Royův obchod, pochopil, v čem má problém. Celkem paradox, přišel totiž na to, že Victoria’s Secret se snaží přilákat spíše muže než-li ženy. Je pravda, že to byl původně Royův plán – vybudovat obchod s dámským spodním prádlem pro muže – ale neuvědomil si, jak moc to škodí jeho byznysu.

Victoria’s Secret na prodej za jeden milion dolarů

Wexner, jako zkušený obchodník, vycítil potenciál. V roce 1982 tak odkoupil celé Victoria’s Secret za směšný jeden milion dolarů. A začal pracovat na úspěchu, redesignoval katalogy, najal ty nejkrásnější modelky a vylepšil své obchody, aby se v nich každý cítil jako doma.

Levně koupil a neuvěřitelně vyprofitoval...

Levně koupil a neuvěřitelně vyprofitoval…

O třináct let měla značka hodnotu dvou miliard dolarů

Victoria’s Secret se stala symbolem krásy a módy. V roce 1995 hodnota společnosti přesáhla dvě miliardy dolarů a přes 670 kamenných prodejen. Dnes je společnost považována za jednu z nejlepších značek. Wexner udělal doopravdy nejlepší věc ve svém životě – koupil firmu, jejichž hodnota je nyní kolem 7 miliard dolarů.

Ale, co se stalo s Royem? Jeho život po prodeji Victoria’s Secret nabral opravdu strmý pád. Otevřel si obchůdek s dětským oblečením a o 4 roky později se ocitl na pomyslné dlažbě finančního dna. Jednoduše, zbankrotoval. Krátce na to se rozešel ze svou ženou a stala se z něj chodící troska. V roce 1993 to nezvládl a skočil z ikonického mostu Golden Gate Bridge.

Další luxusní modelka Behati Prinsloo

Další luxusní modelka Behati Prinsloo

Jeho neuvěřitelný příběh nás tak učí jedné věci – pokud máš dobrý nápad, nevzdávej to! Hold, špatné časy přijdou a pokud je ustojíš, vybuduješ něco, na co budou všichni vzpomínat jen v dobrém! Amen.

foto: BI, Victoria’s Secret, Forbesfansshare

Komentáře

Nahoru