Kategorie Podnikatelé / startupy

dominika-spackova-06

Dominika Špačková: Většina maminek podniká proto, aby měly čas na děti

S vidinou úspěchu a více času na rodinu se do podnikání pouští čím dál více žen na mateřské, které se kromě podnikání musí starat také o dítě. Rozhodně to nemají jednoduché, ale takzvané maminkatelky jsou v práci velice efektivní, takže dosahují skvělých výsledků.

Blesk_praha-verejna-lednice-foodsharing

Pavel Vodička: Snaha omezit plýtvání potravinami je celosvětový trend

Foodsharing je v zahraničí poměrně běžná záležitost. Po celém světě existují místa, kam mohou lidé nosit přebytečné potraviny, na kterých si může pochutnat někdo jiný. Sdílené ledničky se pomalu začínají objevovat i v České republice. Svůj podíl na tom má i Pavel Vodička, který se snaží rozšířit povědomí o tomto problému mezi lidmi. Díky Pavlovi a jeho přátelům vznikla také první veřejná lednička v Praze.

predprodej

Blanka Milfaitová: Snažím se ukázat, že jde spojit rodičovství, podnikání i cestování

Blanka Milfaitová je maminka, spisovatelka, bloggerka, ale především také úspěšná podnikatelka. Po celém světě ji proslavily zejména domácí marmelády, za které posbírala spoustu prestižních ocenění. V roce 2012 založila vlastní rodinnou minimanufakturu na marmeládu. A už po prvním roce fungování se Blanka dočkala ocenění v mezinárodní soutěži The World’s Original Marmalade Awards. Její marmeláda je známá po celém světě a oblíbila si ji i britská královna.

12748000_10208695029036073_5184550519483182236_o

Jiří Cafourek: Dáváme zákazníkům nástroj k výrobě produktů, které jsou odrazem jejich osobností

La Praga je mladá společnost, která vznikla teprve nedávno, zato ambice jejích zakladatelů jsou obrovské. S hrdostí tvrdí, že kvalita jejich opasků převyšuje kvalitu světových módních značek. Více nám prozradil spoluzakladatel společnosti Jiří Cafourek v exkluzivním rozhovoru.

IMG_4502 (2016_05_12 13_54_16 UTC)

Beáta Mazalová: Jak psycholožka ve farmacii nabírá ajťáky?

Slovenská headhunterka pracující pro farmaceutického giganta MSD. Lovec hlav tělem i duší. A jinak křehká dívka žijící v Praze, která se v oblasti HR a náboru pohybuje více než 5 let. Právě ona vám dnes prozradí, jak a kde najít nové tváře právě pro vaši firmu a jaké nástroje a postupy u toho použít, abyste odlišili zrno od plev.

IMG_0507

Ctirad Macháček: V Astramodel.cz je nás jen 11. Přesto máme obrat přes 55 milionů

Z ničeho vybudoval jeden z největších velkoobchodů s modelářským zbožím u nás. Věnuje se velkoobchodnímu prodeji modelů na dálkové ovládání, které prodává nyní již hlavně přes internet prostřednictvím svého eshopu Astramodel.cz. Nyní jeho firma dosahuje úctyhodných čísel a patří k jednomu z největších prodejců modelů na dálkové ovládání u nás i v Evropě. A právě majitel firmy nám prozradil, jak se buduje takový velkoobchod s velmi specifickým zbožím.

extIMG_2648

Jirka Koláček: V mládí se věnoval jízdě a chovu koní, teď vlastní pekárnu, která peče ten nejlepší 100% žitný kváskový chléb

Jirka je pekař. Ale ne jen tak ledajaký pekař. Má jeden z nejlepších kváskových chlebů. Umí upéct prakticky jakýkoliv chléb. Například mrkvový, s ořechy, s čokoládou a švestkami, ale hlavně 100% žitný, vyrobený tradičním způsobem a postaru, tedy na tvrdou kůrku a doměkka propečený a vláčný vnitřek. Řeč je o Jirkovi Koláčkovi, nadějnému podnikateli a novodobém pekaři.

12132583_1080217121988679_6309339452443999411_o

Jiří Janků z pardubické eBRÁNY: Zjistit potřeby klienta je ta nejtěžší práce. Drtivá většina z nich totiž neví, že neví

Kreativec. Markeťák srdcem i duší. A člověk, který se svým týmem pomáhá malým a středním firmám růst. Spolu se svým týmem dokáží vymyslet geniální marketingové kampaně, luxusní weby a všechny možné věci v oblasti online a offline marketingu. To je Jirka Janků z pardubické eBRÁNY.

Žádný přímý zisk, jen provize...

Michal Jirák: Domodi se mění na Glami a expanduje do světa!

Koncept Domodi vznikl před čtyřmi lety v Polsku – komunita a značky, které vytváří inspirativní obsah nad širokou nabídkou módy. Postupně se Domodi.cz vyvinulo v nákupní galerii, kde si mohou lidé sestavit (a koupit) vlastní sety oblečení a módní kolekce a načerpat inspiraci o aktuálních módních trendech. Nicméně nedávno Domodi takové, jak jste jej znali doposud, skončilo a přejmenovalo se na Glami. Chcete vědět proč? Na to nám odpoví jeden z kormidelníků z Mitonu.

uvod

Robin Holešínský: Delibarry je pro nás klíčovým projektem a snažíme se ho každým dnem a týdnem vylepšovat (2/2)

Robin stojí za vznikem několika startupů. Každý je svým způsobem originální a jinačí. Nejinak je tomu i u projektu Delibarry, jenž patří k jeho nejnovějším přírůstkům. Delibarry je doručovací služba, která by měla zjednodušit posílání balíků do zahraničí.

uvod

Robin Holešínský: Aktuálně se Delibarry věnuje jen koncovým zákazníkům, tz. zaměřujeme se hlavně na expaty žijící v zahraničí (1/2)

Robin stojí za vznikem několika startupů. Každý je svým způsobem originální a jinačí. Nejinak je tomu i u projektu Delibarry, jenž patří k jeho nejnovějším přírůstkům. Delibarry je doručovací služba, která by měla zjednodušit posílání balíků do zahraničí.

petr_machacek (1)

Petr Macháček: V rámci služby Alibi na míru nekonstruujeme lži

Pro své klienty je schopen zařídit neprůstřelné alibi. Odloudit jejich partnerům milence a milenky. Jak sám říká, jeho agentura pracuje spíše pro dobro věci. Většinou pomáhá vztahy spíše zachraňovat, než rozvracet. A to už po několik let.

profil

Alena Ratajová a Jana Popelková: Od rádia k erotickým pomůckám

Od rádia rovnýma nohama do erotického byznysu. Tak by se dala popsat cesta Aleny Ratajové a Jany Popelkové, zakladatelek internetového rádia M Radia a dnes majitelek eshopu s erotickými pomůckami. Pokud i vy třeba právě teď přemýšlíte, že byste zkusili prodávat erotické hračky po internetu, tak tady máte z první ruky vysvětlené, co všechno vás čeká…

michael_horovic_cover

Michael Horovič: Podnikání z kolejí (nikdo z nás nikdy na koleji nebydlel :-) )

Před pár lety si chtěl Michael koupit hezkou tašku. Ale protože se mu ji u nás nedařilo nikde najít, tak šel pátrat na internet. A netrvalo dlouho a v roce 2013, společně se svými kamarády Františkem Reisnerem a Lukášem Pohanem, začali tyto výrobky dovážet i k nám do ČR.

cernousek_nataci_Jenisej

Štěpán Černoušek: Tábory na Sibiři podléhají zkáze času, proto jsme je nafotili do 3D modelu a zpřístupníme je online (2/2)

Štěpán Černoušek je předsedou sdružení Gulag.cz, jehož cílem je mimo jiné vybudování online muzea gulagu. Po absolvování již tří expedic na vzdálenou Sibiř a velmi úspěšném získání prostředků na zmíněný projekt pomocí Hithit.cz se tým může pustit do práce. Projekt online muzea gulagu slibuje 3D vizualizace jednotlivých budov sibiřských táborů, ukázky nalezených předmětů i rozhovory s mnoha pamětníky.

michal_smida_uvod

Michal Šmída: Twisto je okamžitý nákup s platbou později

Objednáte si zboží jedním kliknutím v e-shopu. Všechno si doma pěkně vyzkoušíte. Máte-li z nákupu radost, do 14 dní ho zaplatíte. Tak přesně na tato slova láka uživatele ještě stále dosti mladá služba Twisto Payments, za kterou stojí mimo Michala Šmídy také spoluzakladatelé společností abdoc a Source

Ivan DSC_8040

Ivan Petrův z Brašnářství Roman Tlustý: Pokud je firma životaschopná, uživí se sama

Asi byste dnes neřekli, že brašnářství Roman Tlustý se kdy potýkalo s finančními problémy. Před pár lety to skutečně nevypadalo s firmou Brašnářství R. Tlustý & spol. zrovna růžově. Někdy tou dobou se Ivan Petrův, dlouholetý kamarád zakladatele firmy rozhodl podat svému dlouholetému kamarádovi pomocnou ruku. Ivan rozuměl marketingu a uměl prodat. Roman zase dokázal vyrábět špičkové produkty. Tak proč to nezkusit? A výsledek? O tom už si přečtěte v samotném článku.

alo_diamant

Alojz Ryšavý z ALO diamonds: Mým snem bylo vyrábět a prodávat něco jiného, než ostatní

Jeho život je spojen s klenoty. Vyrábí je a prodává už přes 20 let. Říká se o něm, že mu v žilách kolují diamanty. O špercích a drahokamech ví snad úplně všechno. Založil jedno z největších klenotnictví u nás ALO diamonds. Pochází ze Slovenska. Žije v Praze. A jmenuje se Alojz Ryšavý. Poznáte ho podle charakteristických dlouhých vlasů. A také podle toho, že vám bude schopný o špercích vyprávět dlouhé hodiny…

Tomas Studenik (4)

Tomáš Studeník: Život po životě nám má pomoci si připomenout životní příběh každého našeho blízkého skrze texty, fotky či videa

Postavit projekt na lidské smrtelnosti? Zdá se vám to šílené? Možná je to trochu ujeté, ale přece jenom nebyl by to první pokus. V zahraničí se uchytil projekt Everplan, startup umožňující vám naplánovat, co vše se musí udělat v případě, že umřete – včetně závěti. A připomene to pak všem lidem, které si vyberete. A to je jen jeden z mnoha projektů. Dalším z nich je Životpoživotě, se kterým přišel Tomáš Studeník. Projekt, který vás může konečně učinit nesmrtelným – tedy alespoň v tom digitálním světě.

Nahoru