Sales promotion
Sales promotion – česky řečeno podpora prodeje, má za účel po časově omezenou dobu zvýšit spotřebitelskou poptávku a poskytnout spotřebiteli přímý podnět ke koupi, toho docílí poskytnutím určité výhody spotřebiteli.
Sales promotion se vytváří pomocí různých motivačních nástrojů , většinou krátkodobého charakteru. Jedná se většinou o slevy, soutěže a věrnostní programy. Tyto podpory marketingu vzbudí u zákazníku zájem a právě i díky časové omezenosti si zákazníci nakoupí více než je běžné.
Hlavní výhodou podpory prodeje je okamžité působení na rozhodování spotřebitele, to způsobí rychlý nárůst obratu firmy. Hlavní nevýhodou bývá poškození vlastní image, zákazníci si můžou začít myslet, že vzhledem k častým slevám, dochází ke snižování kvality výrobků.
Příklady sales promotion
- spotřebitelské soutěže
- ochutnávky spojené s dárky za prodej
- produkty/služby navíc („k pastě kartáček zdarma“)
- akce typu „kup 2 odnes 3“
Komentáře