Search Engine Journal nevěří v budoucnosti QR kódů. Jsou zastaralé jako pogy

Pamatujete si pogy? Přestože jste v devadesátých letech nebyli v dospívajícím věku, pravděpodobně jste na pogy omylem šlápli. Případně po váš potomek chtěl, abyste mu koupil další pogy do sbírky. Stejně jako je u mnoha tvůrčích nápadů příliv a odliv, tak i sláva pogů je v zapomnění. A stejným směrem se vydávají QR kódy a QR čtečky.

Na přelomu let 2013 a 2014 vypukla horečka QR kódů a v letošním roce je popularita na bodě mrazu. A proč?

7412074826_0b69292b74_k

QR kódy se přestávají používat

Používají se zkrácené URL adresy

Lidé používají raději zkrácené URL adresy, a proto nemají důvod stahovat aplikaci pro čtení QR kódů. Většina společností a organizací využívá raději staromódní zkracovače URL adres, jako je bit.ly či goo.gl.

Pakliže si zaplatíte účet na bit.ly, můžete si vytvořit vlastní zkrácenou doménu. Některé zkracovače URL adres vám umožní vytvořit si vlastní název řetězce, například sejr.nl/2016MediaKit.

Tyto vymoženosti QR kódy nenabízí. Jsou zastaralé, neboť se nedají komunikovat verbálně. Nikdo neříká: „Dovolte mi, abych uložila QR kód obrázek a zjistila, jak vám to mám poslat.“ Všichni říkají: „Adresa URL je sejr.nl/2016MediaKit. Zkontrolujte to.“

QR kód není možné skenovat na počítači

Majitelé webových stránek se snažili dávat QR kódy na své webové stránky. Ale jaký to mělo smysl? Jediný způsob, jak takové QR kódy na webových stránkách fungují, je, že vytáhnete telefon s aplikací pro čtení QR kódů, naskenujete kód na obrazovce počítače. Potom získáte adresu, kterou však budete mít v mobilním telefonu, nikoliv v počítači. QR kódy lidé vkládali také na mobilní verzi webu. Ale jak naskenovat QR kód na mobilním webu, když je člověk na svém telefonu? QR kódy jdou proti všem základním zásadám dobrých uživatelských vlastností.

Je to trapné skenování něčeho

Musíte vzít telefon, najít aplikaci pro čtení QR kódů, potom naskenovat kód z papíru. Představte si, že jste na události, kde jsou deseti tisíce lidí. Každý návštěvník by skenoval QR kód z letáků. Každému to zabere tak 1 až 2 minuty.

Chybovat je snadné

Zkrácené URL adresy je možné snadno zkontrolovat jejich správnost. A jejich spuštění je také snadné. Stačí kliknout na odkaz, ať už na mobilu či desktopovém počítači. Nebo adresu zadáte do prohlížeče, pokud je v tištěné formě. S QR kódy to tak jednoduché není.

QR čtečka nemusí přečíst QR kód, který je rozmazaný. Mohla by kód přiřadit k jiné URL adrese. A pokud je to jediná vaše výzva k akci, kampaň by selhala.

Zdroj / Foto: Search Engine Journal

Každý to rád bez pravopisných chyb.

Komentáře

Nahoru