Sedm zásad tvorby přitažlivého obsahu na webu

Sedm zásad tvorby přitažlivého obsahu na webu

Design a tvorba, konzumace a přístup k informacím, to vše se v posledních letech radikálně změnilo. Tyto změny jsou tak rychlé, že jen málokdo se v nich dokáže stejně rychle zorientovat, natož aby je přijal a byl schopen smysluplně využít.

Papír byl nahrazen softwarem a média nyní sídlí na malých počítačích, přestrojených za telefony. Knihy se změnily v e-knihy, noviny ve stránky a feedy a obsah na Twitteru je publikován lidmi, přestrojenými za bloggery,aniž by tyto příspěvky kdy viděl nějaký editor.

Čteme a sledujeme na našich tabletech a smartphonech, zařízeních, která ještě před pár lety neexistovala. Už nečteme knihy – místo, abychom se hluboce ponořili do tématu konzumujeme malé informační jednohubky, povrchní obsah, který bleskově přehlédneme a už se ženeme za dalším.

Tvorba obsahu se musí přizpůsobit

Naše měnící se zvyky, upřednostňování jiných médií i změna konzumace obsahu si vyžaduje změny v myšlení i konání těch lidí, kteří se chtějí prosadit v tomto moderním, digitálním světě. Obsah vašich příspěvků se musí tomuto světu přizpůsobit.

Dlouhé články se musí zkrátit. Velké odstavce textu se musí rozdělit. Nechce se ti číst? Na, koukni na video na YouTube.

Sedm zásad tvorby zajímavého obsahu

Jaké jsou tedy tipy a triky pro tvorbu zajímavého, přitažlivého obsahu pro vaše oderní čtenáře? Až budete vytvářet svůj příští facebookový post, tweet nebo blog, mějte na paměti tyto zásady:

  1. Jednoduchost. Nepoužívejte složitá slova, pro vašeho čtenáře mohou být nesrozumitelná. Vyjadřujte se jednoduše. Nesnažte se vypadat před svým publikem moc chytře. Jednoslabičné slovo kolikrát řekne víc, než čtyř nebo pětislabičné.
  2. Nadpisy. Máte jen několik sekund na to, abyste upoutali čtenářovu pozornost, než klikne jinam. Naučte se využívat titulky, které člověka přesvědčí, že si chce přečíst i zbytek textu. Pište také kvalitní nadpisy a předmluvy článku – to je to, co každý potenciální návštěvník uvidí ve vyhledávači a co rozhoduje o návštěvě stránky.
  3. Struktura. Titulek přivábil čtenáře na vaše stránky… A teď ho tam musíte udržet. Zákaz bloků textu! Ideální jsou odstavce o dvou až třech větách, rozčleněné podnadpisy. Používejte odrážky a seznamy.
  4. Konverzace. Společnost se mění z formální na informační. Pokud nejste zrovna bankéř, asi jen výjimečně si vezmete oblek. Změny se projevují i v mezilidské komunikaci. Piště tak, jak běžně hovoříte, nesnažte se být příliš formální. Autentičnost vašeho projevu přiláká vaše čtenáře zpět.
  5. Příběhy. Chcete dobrou pointu? Vyprávějte příběh. Váš čtenář si příběh zapamatuje, příběhy nás emočně ovlivňují. Velmi efektivní může být použití příběhu hned v úvodu článku.
  6. Multimédia. Vytvořte obsah a pak jej rozešlete prostřednictvím různých médií. Nic vám nebrání vzít napsaný článek a vytvořit z něj video, slideovou prezentaci, infografiku nebo podcast. Lidé mají různé preference toho, jakým způsobem přijímají informace – využijte toho.
  7. Odpovídající design. Stává se důležitým, aby váš web byl přizpůsoben pro různé velikosti obrazovky – vaši čtenáři mohou konzumovat váš obsah na běžném stolním počítači, netbooku nebo tabletu, ale i smartphonu. Je nutné, aby pro všechny tyto varianty vznikl web, který bude pěkný a dobře čitelný.

Nenastal čas updatovat váš blog nebo web?

Zdroj: http://wearesocialmedia.gr/7-tips-on-how-to-create-content-for-the-social-web/

Komentáře

Nahoru