SEO (Search Engine Optimization)

SEO = Search Engine Optimization. Optimalizace pro vyhledávače.

Je to soubor technik a postupů, které vám mají pomoci k tomu, aby na vaše stránky skrze vyhledávač přicházelo stále více uživatelů (= zákazníků).  Internetový vyhledávač hodnotí webové stránky podle daného algoritmu. Jakmile uživatel zadá svůj dotaz do vyhledávače, podstrčí mu vyhledávač stránku s výsledky (tzv. SERP) a seřadí je tak, aby uživatel našel to, co hledá – to je ideální případ. Mnohdy stejně musí uživatel dlouho listovat než zakotví na nějakém opravdu přínosném webu, který mu poskytne požadované informace.

Cílem SEO je vybrané webové stránky trochu popostrčit – posunout je výše a získat tak lepší pozici. Lepší pozice stránek znamená větší šanci, že uživatel klikne na odkaz a navštíví právě vaše webové stránky. Předmětem SEO je tedy zlepšit nalezitelnost informací na vašem webu, tedy optimalizovat vaše stránky pro hledající lidi (zadávající nějaký pojem do fulltextového vyhledávače). Prostředkem SEO je zviditelnit váš web tak, aby jej nacházelo co nejvíce dobře zacílených návštěvníků za přijatelné náklady. Dobře zacílený návštěvník je kupříkladu ten, co má zájem o vaše služby, zajímá se o podobný typ zboží, čte a navštěvuje podobné weby jako je ten váš.

Cíl SEO je totožný s cílem webu. Ten si každý provozovatel webových stránek musí určit sám.

Cílem může být například zvýšení ziskovosti webu, maximalizace tržního obratu, navýšení návštěvnosti (typické pro weby prodávající inzerci – iHNED.cz, Lupa.cz a jiné portály). Proto ostatně není a nemůže být být vaším cílem jen a pouze zvyšování a sledování vývoje pozic na jednotlivá klíčová slova ve vyhledávači. Vaším cílem je splnit zadaný cíl. K tomu má sloužit SEO. Jinak řečeno, když budete prodávat traktory, nebude vám k ničemu, když se budete umísťovat na první pozici na slovo panenky. Jednoduše si totiž asi žádná maminka nakupující panenky nekoupí pro své dítě ješte traktor.

O optimalizaci pro vyhledávače toho bylo napsáno hodně. Detailní informace o SEO si můžete přečíst zde v některém ze seriálů, na Wikipedii, na webu Michala Kubíčka nebo kdekoliv jinde.

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru