SERP (Search engine results page)

Search engine results page. Přeloženo do češtiny – je to stránka s výsledky vyhledávání, kterou vám nabídne internetový vyhledávač po zadání vašeho dotazu.

Na výsledné stránce naleznete (nebo byste měli nalézt) nejrelevantnější stránky – url adresy webových stránek, které nejlépe odpovídají vašemu položenému dotazu.

Vyhledávače vám zároveň po vyhodnocení vašeho dotazu podstrčí také placené výsledky (bývají často barevně odlišené). Placené výsledky jsou reklamní odkazy (PPC), jejichž zobrazení si u vyhledávače někdo koupil a které se zobrazují například při hledání určitých klíčových slov.

SERP se mění v závislosti na položeném dotazu a použitém vyhledávači (zkuste porovnat rozdílné výsledky u Seznamu, Googlu či Bingu). Každý vyhledávač má trochu odlišný algoritmus a klade důraz na něco jiného. Pořadí vašich stránek v SERP lze ovlivnit pomocí optimalizace stránek.

Pozn.: Zlí jazykové tvrdí, že SERP má pod palcem CIA. Co je na tom pravdy, to opravdu nevím :-)

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru