Severní Korea vyhlásila válku i na sociálních sítích

Severokorejský režim využívá pro své agresivní propagandu vůči USA a svému jižnímu sousedovi zejména internet. Zejména portál YouTube hraje stále důležitější úlohu a videa na oficiálním kontě pod názvem „uriminzokkiri“ si prohlédlo už téměř osm milionů lidí.

Kanál funguje od 14. července 2010. Ve většině z dosud umístěných 5 886 videí je slyšet patetický hlas „moderátora“, který je dokreslen „tématickou“ bojovou hudbou. Tón příspěvků v posledních týdnech společně s vyostřováním krize na Korejském poloostrověznačně přitvrdil. Videa přinášejí především historické výjevy z korejské války z 50. let 20. století nebo zachycují vůdce Kim Čong-una, jak připravuje svou armádu na útok proti Jižní Koreji a Spojeným státům.

KLDR nezahálí ani na dalších sítích. Svou propagandu šíří i přes Twitter, odkud vedou odkazy na stránku http://uriminzokkiri.com, její anglická verze je však zastaralá. Na Twitteru má KLDR již přes 13 000 odběratelů. Propagandistické fotografie najdete i na Flickeru, několik starších příspěvků je k nalezení i na Facebooku.

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru