Seznam bude blokovat emaily od Mailchimpu

Máte email na Seznamu? A vadí vám stále nekončící záplavy spamu, který vám neustále zahlcuje vaši emailovou schránku? V Seznamu si řekli, že tomu udělají přítrž. Ale jako vždy, trochu to nedomysleli. Rozhodli se totiž blokovat všechny emaily poslané pomocí služby Mailchimp, která má na svědomí převážné množství všech spamů.

Přitom Mailchimp používají zcela legálně snad všichni marketingoví pracovníci a všechny velké firmy, které lákají na své zákazníky pomocí newsletterů. O tom ostatně psal i Marcel Kupka na svém blogu. Cituji:

Pro začátek – Mailchimp patří v tuzemsku k nejoblíbenějším nástrojům na rozesílání newsletterů, autorespondérů atd. Pro své kampaně jej z důvodů vysoké užitné (analytické a plánovací) hodnoty využívají i velké firmy – internetové knihkupectví bux.cz, například. A spousta mých klientů, kolegů a známých z branže.

Gmail.com, e-maily na Centrum.cz, Volny.cz a další nemají s Mailchimpem problém. Začal ho mít pouze Seznam – „prý si lidé stěžují na spam“.

Maichimp přitom není pro spamery žádné velké terno – je drahý a poměrně dobře pracuje se zpětnou vazbou – pokud není databáze relevantní a odhláška přesáhne určité procento (nebo adresát označí zprávu jako spam), Mailchimp provede blokaci účtu na své straně. I u placených tarifů.

Ve světle předchozího odstavce se krok Seznamu jeví jako typická „seznamovština“ – „naši obyčejní uživatelé“ si stěžují na spam, blokneme to. Jedná se ale skutečně o spam? Při vědomí toho, jaká je sociodemografická skladba majjitelů e-mailových účtů na Seznamu, si dovolím tvrdit, že někdo rozhodl, že „to spam je“, aniž by použil to, co nosí na krku.

Na druhou stranu, Seznam.cz je soukromý podnikatelský subjekt a může si dělat, co chce. Ale tady trochu nepochopitelně podráží nohy těm, kdo naopak Seznam na nohou drží – stovky firem a e-shopů, které nemají prostředky na vlastní e-mailingový systém a volí placený nástroj za nemálo peněz, aby část vydělaných peněz odnesly zpátky Seznamu.

České firmy používají Mailchimp na e-mailing poslední mimálně 4 roky. Čtyři roky bylo vše v pořádku. Nyní se „cosi“ stalo a jak je v Seznamu zvykem – ticho po pěšině. Žádný blospot, žádné info. Jen zoufalá komunikace s on-line podporou. Dvěma ukázkami se rozloučím (kauza už je natolik známá, že nebudu dál dehonestovat pracovníky podpory, kteří jen dělají svoji práci – screeny dávám pryč) a věřím, že „kausa Mailchimp“ není třeba jen součást konkurenčního boje ze strany některého z českých provozovatelů e-mailingu (i tady upravuji komunikaci – zobecňuji).

Reakce Seznamu na oficiálním blogu:

Je pravda, že se Seznam.cz rozhodl více šlápnout do rozesílačů spamů. Máme svoje metody na zjištění toho, které emaily jsou nevyžádané. Ty zahrnují i stížností klientů, které prověřujeme. Na základě těchto metod jsme schopni vyhodnotit, z jakého zdroje chodí velké množství spamu. MailChimp bohužel nedokázal zabránit tomu, aby přes něj chodila nevyžádaná pošta. Její množství bylo tak vysoké, že jsme se rozhodli tyto emaily  do schránek našich uživatelů nedoručovat. Je to postoj, za kterým si stojíme, protože nechceme naše emailové schránky plnit nevyžádanou poštou. (Děláme to i s jinými spamery).

Domníváme se, že je primárně zájmem platících zákazníků daného nástroje, aby na poskytovatele služby, za kterou platí, tlačili, aby si udělal pořádek v tom, komu a jak umožňuje přes svoji službu posílat emaily. Je zájem MailChimpu, aby posílal jen vyžádanou poštu. Tohle si musí ošetřit u svých zákazníků sám. My jsme ochotni MailChimpu pomoci s identifikací problémových rozesílačů spamu. Jakmile si MailChimp udělá na své straně pořádek, nemáme pro další blokování důvod. Nyní však existuje. Ještě dodejme, že není v našem zájmu ty, jejichž maily považujeme za spam, o této skutečnosti informovat.

Vzhledem k tomu, že se toto řešení mohlo dotknout některých velkých a poctivých uživatelů/zákazníků MailChimpu, jsme ochotni jít naproti řešení situace. Sami proto budeme MailChimp kontaktovat s výše zmíněnou nabídkou pomoci identifikace problematických userů.

Pokud se týká reakce kolegů z technické podpory (myslím první příspěvek v daném článku Marcela Kupky zmíněném výše), šlo o věcně správnou reakci. Uživatele služby MailChimp informoval o vhodném postupu řešení jeho dotazu.“

Vypadá to, že klukům a holkám v Seznamu stále nedošlo, že za spam nemůže žádný systém, ale lidé. Představa, že marketingoví pracovníci donutí provozovatele Mailchimpu k tomu, aby zjednal nápravu, je bláhová.

V současné době probíhá jistá blokace, která se týká právě služby MailChimp, a to z toho důvodu, skrze tuto službu byla rozesílána nevyžádaná pošta. Doporučujeme použít pro zasílání, alespoň dočasně, jinou externí službu. Blokace bude trvat do té doby, dokud se situace nevyřeší.

Další z mnoha vyjádření Seznamu:

http://napoveda.seznam.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=16699&p=66882

Kdyby existovala nějaká efektivní metoda, jak odhalit spamujícího uživatele, už by to Mailchimp dávno udělal. Navíc – pokud rozesílám skutečně velké množství mailů, potřebuji k tomu placenou verzi Mailchimpu a ta zrovna také nepatří k úplně nejlevnějším. Ostatně sami si můžete prostudovat pricing a na internetu najdete desítky toolů, které jsou zcela zdarma nebo výrazně levnější.

Je to asi stejná pitomost, jako kdyby Google začal blokovat všechny emaily od Seznamu, jelikož jeho uživatelé prostřednictvím seznamáckých schránek posílají nevyžádaná reklamní sdělení. A že jich chodí požehnaně, to vám potvrdí každý druhý. A proč to Google neudělal? Protože je to totální kravina. Ale kdyby třeba zabanoval jedno žluté webhosterské ovoce se stránkami zdarma, tak by si asi mnozí oddechli :-).

Zdroje:

http://seznam.sblog.cz/2013/03/12/494

http://marcelkupka.blogspot.cz/2013/03/seznamcz-blokuje-mailchimp-pry-spamuje.html

Komentáře

Nahoru