Tisková zpráva: Seznam.cz redesignoval Sbazar, jak to dopadlo?

Seznam.cz se rozhodl inovovat službu Sbazar.cz a pokusit se ji oživit. Proto má Sbazar.cz ode dneška mnohem jednodušší a pro uživatele přehlednější podobu. Stává se z něj ryze nabídkový web. Každý registrovaný uživatel služeb Seznamu (tedy každý, kdo má na Seznam.cz svoji e-mailovou adresu či registraci do nějaké ze služeb) tam může velice snadno a bezplatně během několika minut vložit inzerát na věc či službu, které chce nabídnout. Z původní verze webu bylo ořezáno zadávání poptávek a aukce.

Podobně jako Super.cz je služba Sbazar.cz inspirována světem tištěných magazínů. Opět vycházíme z toho, že uživatelé při koupi věci vybírají hlavně očima – je to rychlejší a snazší než hledat v množství textu. Proto je hlavní důraz v inzerátu kladen právě na fotografii prodávaných předmětů. V dnešní době, kdy již téměř každý vlastní mobilní telefon s foťákem, není nic složitého věc k prodeji vyfotit a během několika málo minut zadat inzerát na její prodej na stránce www.sbazar.cz. Zabere to jen pár minut,“ popisuje hlavní výhody nově vylepšené služby Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz.

Fotografie produktu samozřejmě není nezbytnou součástí inzerátu, ale rozhodně pomůže k jeho lepší viditelnosti, a tím i rychlejšímu prodeji dané věci. K zadání inzerátu tak uživatel potřebuje pouze přihlašovací údaje na Seznam.cz. Vložení inzerátu je zcela zdarma. Pokud má uživatel zájem o zviditelnění inzerátu, může si jej zakoupit za několik korun. Tím zvýší pravděpodobnost, že potenciální zájemci nabídku spatří. Daný inzerát bude zvýrazněn tlapkou a zajistí se jeho pomalejší propadávání mezi ostatními, které jsou jinak řazeny dle času vložení tak, aby se nahoře objevovaly ty nejnovější. Výhodou nové podoby webu Sbazar.cz také je, že po kliknutí na uživatelské jméno prodávajícího najdete na jedné stránce přehledně všechny jím nabízené věci k prodeji.

Nový Sbazar.cz zachovává možnost filtrovat si inzeráty podle regionu nebo hledat v konkrétních kategoriích, které jsou zobrazeny na domovské stránce služby. Využít je také možné fulltextové hledání v inzerátech. Pak si stačí jen vybrat v kategoriích, které se po vyhledání nějakého výrazu objeví. Jde o kategorie, kde se hledané slovo v nějaké podobě vyskytuje.

Inzerenti na Sbazar.cz budou moci využít nový a na Super.cz již vyzkoušený efektivní reklamní formát – tzv. produktovou plachtu. Na ní mohou představit ne jeden ale více svých produktů přehledně v jednom větším reklamním prostoru.

Sbazar už ovšem postrádá funkci pro filtraci cenového rozpětí (od-do), můžete si pouze inzeráty seřadit od nejlevnějších po nejdražší. Co se Seznamu povedlo, je responzivní web design. Podle velikost okna prohlížeče se stránka vždy roztáhne tak, aby vykryla co nejvíce místa užitečnými informacemi. Po stranách tak není prázdná plocha, ale sloupec s nabídkami. Uvidíme, jak se nový Sbazar chytne.

Zdroj: Seznam.cz

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru