Dnes vyšlo 1 článků

Seznam už vzal zpátečku. Mailchimp tedy blokovat nebude

Potíže se spamem přicházejícím prostřednictvím služby Mailchimp vyřešil Seznam před několika dny vskutku svérázně. Přestal doručovat emaily poslané prostřednictvím Mailchimpu uživatelům na email.seznam.cz. Připomeňme, že Mailchimp se využívá k rozesílce emailů velkému množství lidí. Využívají jej zcela legálně marketingoví pracovníci k rozesílce newsletterů a obchodních emailů.

Psali jsme o tom v jednom z našich minulých článků:Seznam bude blokovat emaily od Mailchimpu.

Seznam byl zpočátku k Mailchimpu a jeho uživatelům nekompromisní. Na jeho blogu se objevilo tato zpráva:

MailChimp bohužel nedokázal zabránit tomu, aby přes něj chodila nevyžádaná pošta. Její množství bylo tak vysoké, že jsme se rozhodli tyto emaily  do schránek našich uživatelů nedoručovat.

Stačilo však sotv pár hodin, kdy si velké množství uživatelů stěžovalo na to, jak neobratně si Seznam počínal při blokování jejich oblíbeného nástroje pro rozesílku mailů. Všem vadilo hlavně to, že je Seznam oředem nevaroval, že podobné opatření chystá. A padla i taková slova, že firmy budou na Seznam podávat žalobu. Ostatně – proč také ne, když je svým dominantním postavením způsobil mnohým internetovým obchodům citelnou ztrátu příjmů? Což ostatně je vidět i v komentářích, kdy si podnikatelé stěžují na to, že jim vznikla nějaká ztráta.

Absolutně se postupem Seznam.cz nesouhlasím. Nejdřív měl být Mailchimp vyzván k řešení, následně měli být uživatelé o budoucí blokaci informování a teprve poté měla být blokace realizována. Takto jsem jako platící zákazník Seznam.cz přišel o nemalé finanční prostředky a budu zvažovat právní kroky.

Možná i proto se dnes na blogu Seznamu dočteme:

Uživatel je pro nás na prvním místě, což v tomto případě znamená uživatel, který nedostává spam. Trváme na tom, že za odesílaní spamu je zodpovědný jeho rozesílatel. Jde o běžné pravidlo, kterého se drží velcí poskytovatelé freemailových schránek. Pokud se podíváme konkrétně na MailChimp, musíme konstatovat, že v poslední době doručoval desítky „kampaní“ (tedy ne jednotky, ale velké tisíce e-mailů), které vykazovaly prvky spamu a uživatelé tyto e-maily aktivně jako nevyžádanou poštu označovali/nahlásili. Abychom uvedli i nějaké příklady: šlo o e-maily typu warez, informace od různých kasin nebo zahraniční seznamky. Mezi těmito podvodnými kampaněmi byly i vyloženě nelegální věci. Zákon o některých službách zakazuje informačním společnostem rozesílku e-mailů, které vás žádají o svolení souhlasu se zasíláním obchodních sdělení.

Nezablokovali jsme MailChimp jako celek, pouze na základě špatné reputace odesílatele doručujeme většinu těchto e-mailů do složky Spam, případně některé nedoručujeme vůbec.

Jak jsme uvedli včera na našem blogu, nabídli jsme pomoc, kterou MailChimp přijal. Dopoledne od nás dostal všechny informace a nyní čekáme až MailChimp nabídne řešení, které zamezí rozesílce podobných e-mailů. Pak jsme ochotni ihned jejich e-maily odblokovat. Věříme, že toto řešení najdeme velmi brzy. Stojíme si za tím, že zodpovědnost za vlastní reputaci leží na rozesilateli, a jsme vždy ochotni v konkrétních případech pomoci.

Aktualizace 14. 3. 2013, 11:35
S MailChimpem aktivně spolupracujeme na řešení, aby k nám jeho uživatelé neposílali nevyžádanou poštu. Nyní již MailChimp doručuje e-maily jako dříve.

Bohužel zde chybí to zásadní. Seznam se vůbec neomluvil za vzniklé komplikace. I na tento fakt naráží také někteří uživatelé Mailchimpu.

Seznam urobil chybu, uvedomil si ju až si poštval proti sebe tisícky ľudí a nevedia si ani chybu priznať a ospravedlniť sa za ňu. Na jednej strane píšete, že si stojíte za svojím rozhodnutím, na druhej strane ste Mailchimp konečne odblokovali. Tak si za tým svojím rozhodnutím asi až tak nestojíte. Krízová komunikácia úplne zlyhala. „Ďakujeme“ Seznam, že ste nám dovolili posielať newsletteri cez Mailchimp – ste super. FAIL.

A hlavně stále nikdo nedokáže pochopit, proč o tomto kroku neinformoval dříve. Jsou zkrátka věci mezi nebem a zemí, které se v životě pochopit nedají. Jestli chtěl Seznam donutit Mailchimp okamžitě jednat, tak se mu to asi povedlo. Ovšem za jakou cenu?

Komentáře

Nahoru