Skenery obličejů pro cílení reklam

Skenery obličejů pro cílení reklam

Čerpací stanice Tesco ve Velké Británii jsou teď mnohem osobnější. Nedávno totiž na 450 benzinek řetězec s potravinami nainstaloval software pro cílení reklam. Systém skenuje obličeje zákazníků a na základě jejich věku a pohlaví jim zobrazuje reklamy.

„Je to jako z Minority Report,“ řekl generální ředitel Amscreen Simon Sugar. „Mohlo by to změnit tvář britského maloobchodu. Naše plány jsou rozšířit skenery do tolika supermarketů, do kolika to bude možné.“

Ochrana soukromí

Ke snímání tváře není třeba žádného povolení. To je samozřejmě trochu riskantní, někdo by si na to mohl stěžovat. Společnost se však snaží dát nápadu pozitivní futuristický nádech.

Tváří tvář v kritice navíc mluvčí Amscreen řekl, že tato technologie „splňuje požadavky ochrany soukromí a údajů“. A mluvčí Tesca uvedla, že „nejsou shromažďována a skladována žádná data nebo fotografie“.

Dopad technologie

Ano, možná se jednoho dne budeme s podobnými kamerami, které budou skenovat náš obličej a vyhodnocovat informace o nás, setkávat častěji a na mnoha místech.

„Kdyby byli lidé pokaždé, když by šli do supermarketu, ordinace lékaře nebo advokátní kanceláře, snímáni kamerami v rohu místnosti, a ty kamery by se snažily zjistit, co to je za lidi, myslím, že by to mělo obrovský vliv na to, do jakých budov by lidé chodili,“ uvažuje Nick Pickles z Big Brother Watch.

Zdroje: BBC, Gizmodo

Komentáře

Nahoru