Sklik v novém kabátě a s novými funkcemi
Seznam v pondělí spustil beta testování nového grafického rozhraní Sklik. Kromě nové grafiky však obsahuje i trendové grafy, pokročilé vyhledávání v kampaních, filtr podle data a další drobná vylepšení.
Protože grafika Skliku už neodpovídala dnešním trendům, bylo na čase. Nový vzhled se více blíží dnešnímu „v jednoduchosti je krása“. Kromě líbivého designu však ti z vás, kteří Sklik používají, jistě ocení novou možnost grafů. Konečně budete moci všechny informace zhlédnout v přehledné formě.
Stávající Sklik a nový sklik v betaverzi (na adrese beta.sklik.cz) můžete používat zároveň. Můžete tak obě verze porovnat a vyzkoušet, v čem je ta nová lepší nebo horší. A pokud vám tam něco nepůjde, v nejhorším se můžete vrátit k té staré.
Hlavní navigace
Nejmarkantnější změnou, kterou si všimnete snad okamžitě, je zpřehlednění hlavní navigace.
Grafy
K dispozici je výběr toho, jaký časový úsek chcete v grafu promítnout. Nad grafem je také volba metrik, které chcete v grafu vidět. Při proklikání všech metrik si jistě všimnete, že jich lze v grafu zobrazit několik dohromady – každá má pěkně svoji barvu. Když se jedné chcete zbavit, jednoduše kliknete. Pamatujte však na to, že počet zobrazených metrik je ovlivněn nastavením účtu – zobrazuje se vám to, co potřebujete a využíváte.
Datumový filtr
Datumový filtr vám pochopitelně neumožní nic jiného než vybrat si období nebo konkrétní datum. Zajímavý je však způsob, jak na to – stačí se přepnout do kalendáře a v něm jednoduše kliknutím označit první a poslední den období.
Návrhy klíčových slov
V tomto nástroji nově najdete přehled hledanosti vybraných slov za rok – a to hezky přehledně po jednotlivých měsících.
Pokud klíčové slovo vykazuje nízkou kvalitu a nevyužívá potenciál počtu zobrazení (jednoduše pokud je k ničemu), je k němu také nově přidána doplňková informace. Bližší informace se tým Skliku chystá teprve zveřejnit.
Hledání v účtu
Kompletně přepracovaná je funkce hledání v účtu, kterou najdete pod ikonou lupy v pravém horním rohu. Filtrovány jsou inzeráty, klíčová slova, sestavy a kampaně. Užitečným vylepšením je uchovávání posledních výsledků, ke kterým se pak kdykoliv v průběhu své práce můžete vrátit.
Více podobných kampaní
Pokud budete potřebovat upravit nastavení několika kampaní současně, bude s vám hodit nově vytvořená funkce Kopírování nastavení kampaně. Jak již název napovídá, můžete s její pomocí zkopírovat nastavení jedné kampaně a použít jej pro kampaň druhou.
Cílení
Další úpravou, která stojí za zmínku, je přepracované regionální cílení v PPC reklamním systému Sklik. Co tahle úprava přináší? Jde hlavně o zjednodušení práce s jednotlivými výběry cílení a jejich kombinací.
A co za tím stojí?
Za tím vším je samozřejmě kus něčeho, co běžný člověk ani nevnímá – zdrojový kód. Vývojáři ho kompletně přepracovali, aby bylo rozhraní připraveno na integraci dalších funkcí. Ty by měly přijít ještě během letošního roku.
S přepracováním samozřejmě souvisí i zvýšení rychlosti celého systému Sklik.
Zdroj: sklik.cz.sblog.cz
Komentáře