Skupina mediálních agentur GroupM koupila H1.cz

Skupina mediálních agentur GroupM koupila H1.cz

GroupM koupila malou digitální agenturu H1.cz, která se zaměřuje na výkonnostní marketing. O tom, že se GroupM vážně zajímá o agenturu H1.cz, informoval týdeník Marketing&Media jako první již v květnu.

H1.cz se tak zapojí do skupiny agentur zaměřených na performance marketing, která ve světě vystupuje pod značkou QUISMA. H1.cz tímto prodejem definitivně ukončila svojí rozluku s Ataxo a jeho majitelem, investičním fondem Garvest.

H1.cz byla založena v roce 2006 v Praze. Specializuje se na výkonnostní marketing. Momentálně zaměstnává přes 90 lidí a mezi její klienty patří společnosti jako Vodafone, Home Credit, Beiersdorf a Tchibo. Agentura má pobočky v Praze a Bratislavě. Čistý auditovaný obrat H1.cz a H1 Slovakia na konci roku 2012 činil přibližně 75 miliónů Kč.

Oba hlavní aktéři, kteří mají na svědomí tuto akvizi, k tomu řekli také své. David Špinar, Country Manager H1.cz, v tiskové zprávě uveřejněné na firemním blogu H1.cz pronesl:

„Já i celý tým H1.cz se moc těšíme na to, až se staneme součástí GroupM a sítě QUISMA. Chceme i nadále růst stejným tempem a nabízet služby na nejvyšší úrovni i pro další zajímavé nadnárodní značky v našem regionu. Naším cílem je i těmto klientům přinášet ty nejlepší možné výsledky díky špičkovému výkonnostnímu marketingu.“

Jiří Svoboda, CEO GroupM Česká republika, k tomu pro tentýž server uvedl:

„Začlenění H1.cz, největší české agentury specializované na search a výkonostní marketing, do struktur GroupM, je pro nás zásadní kvalitativní posun v oblasti digitálních médií. Spojení zkušeností a lidského potenciálu H1.cz s technologickými řešeními QUISMA přinese pro všechny klienty našich agentur ještě vyšší efektivitu kampaní a řadu nových možností, jak využít dynamické prostředí internetu pro jejich marketingové potřeby.“

GroupM

GroupM v Česku a na Slovensku zastřešuje mediální agentury Mediaedge, Mindshare, Mediacom a Maxus. GroupM akvizicí H1.cz významně posílí v oblasti výkonnostního marketingu.  Skupina mediálních agentur GroupM, je dceřinou společností agenturní sítě WPP. Všechny společnosti patřící pod WPP v České republice dohromady zaměstnávají přes 600 osob, a to s výnosy více než 70 milionů dolarů ročně. Ve střední a východní Evropě celá skupina, včetně přidružených podniků, zaměstnává kolem 6000 lidí s výnosy více než 600 milionů dolarů. Výnosy WPP z digitálního sektoru, včetně přidružených podniků, byly v roce 2012 více než 5 miliard dolarů, což představuje téměř 33 % celkových výnosů WPP.

Nedávno koupilo H1.cz Ataxo

 

H1.cz tak již mění za krátkou chvíli již podruhé svého majitele, dá se říci, že se Davidovi Špinarovi podařil skutečně husarský kousek. Dne 22. 12. 2010 totiž 100% podíl H1.cz koupila společnost  Ataxo, jednou z největších agentur zaměřených na on‐line marketing ve střední a východní Evropě. Tehdy si od akvizice Ataxo slibovalo posílení pozice na trhu a pokrytí dalšího segmentu zákazníků. Dr. Peter Wiedemann, prezident a generální ředitel Ataxa k tomu tehdy prohlásil:

Spojení týmu H1.cz se skupinou Ataxo je velmi výhodné na mnoha úrovních, máme společný přístup k budování vztahů s klienty, nabízíme prvotřídní zákaznický servis, máme společnou historii největších hráčů na trhu. Naši klienti žádají ty nejpropracovanější a nejnáročnější služby v on-line marketingu v regionu střední a východní Evropy. Díky spojení odborných znalostí a technické vyspělosti vytvoříme společnost, která na trhu search marketingu nebude mít konkurenci.“

Co vedlo společnost Ataxo k tomu, že se rozhodla H1.cz prodat dále, to je zatím ve hvězdách.

Komentáře

Nahoru